|
کدخبر: 297237

حمله ملخ ها به ایران

تاخت و تاز ملخ‌ها با گذشت چند هفته در مزارع و مراتع شهر لوداب ادامه دارد.

هجوم ملخ‌ها به بیش از ۵ هزار هکتار از مزارع کهگیلویه و بویراحمد، کشاورزان را نگران کرده و مردم خواستار تدبیر مسئولان برای مهار این آفت هستند.

رونق بارش‌ها در کهگیلویه و بویراحمد عرصه را برای تاخ و تاز ملخ‌های بومی فراهم کرده و این آفت متر به متر در مزارع کشاورزی پیش روی می‌کند.

آفت از بویراحمد تا دیشموک در حال گسترش بوده و مناطق متعددی را درگیر کرده است.

میزان آسیب به نحوی است که در صورت عدم یکپارچگی دستگاهی برای مقابله، شاهد خسارت‌های سنگین آن خواهیم بود.

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پایش ۱۵ هزار هکتار از مراتع استان برای مقابله با افت ملخ‌های بومی در حال انجام است.

سید علی معتمدی‌پور، رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی و بارش‌های خوب امسال ملخ‌ها هجوم آوردند که بصورت سنتی همیشه این موارد را شاهد بودیم.

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: در حجم ۱۵ هزار هکتار در سطح استان در حال پایش هستیم و مقدار ۲ هزار هکتار سم پاشی شیمیایی انجام دادیم.

معتمدی‌پور گفت: هر منطقه‌ای که حجم ملخ‌ها زیاد باشد محلول یا سم توزیع می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه ملخ‌ها مهاجر نیستند و همیشه بصورت سنتی در سال‌های پر بارش این ملخ‌ها وجود دارند، اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌های زیستی محیطی یا کم شدن و از بین رفتن جمعیت ملخ‌ها پس از یک دوره یا بازه زمانی، نیاز به استفاده از سم پاش هوایی یا پهباد نیست.

منبع: عرشه آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها