|
کدخبر: 297071

رگبار و رعد و برق در راه این استان ها

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار و رعد و برق در برخی استان‌ها و وزش باد شدید در پاره‌ای از مناطق شرقی کشور خبر داد.

جامعه رگبار و رعد و برق در راه این استان ها

صادق ضیاییان، درباره وضعیت جوی کشور اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی تا روز پنجشنبه(۲۵ خرداد) در شمال استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، ارتفاعات و دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی، ارتفاعات استان‌های گلستان، سمنان و کرمان افزایش ابر و رگبار پراکنده با احتمال رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در برخی نقاط خیرش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.  

وی افزود: جمعه(۲۶ خرداد) در مناطق یاد شده ابرناکی و بارش خفیف باران پیش‌بینی می‌شود.  

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا طی سه روز آینده در پاره‌ای از مناطق شرق و جنوب شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید خواهیم داشت.  

ضیاییان ادامه داد: طی پنج روز آینده دریای عمان مواج خواهد بود. همچنین از بعد از ظهر سه‌شنبه تا پنجشنبه (۲۳ تا ۲۵ خرداد) خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( ۲۳ خرداد ) قسمتی ابری و در بعد از ظهر افزایش ابر و افزایش باد و گاهی وزش باد شدید و بارش پراکنده با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد و روز  چهارشنبه ( ۲۴ خرداد) قسمتی ابری تا نیمه‌ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۲ و ۲۳ خرداد) اهواز با دمای ۴۸ درجه سانتیگراد گرمترین و شهر کرد با دمای ۱۱ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها