|
کدخبر: 293678

پیمانکاران همچنان از کودکان استفاده می‌کنند

عضو شورای شهر تهران گفت: پیمانکاران از افراد زیر ۱۵ سال به عنوان کارگر استفاده می‌کنند و در محله درکه نیز دیدیم که پیمانکاران از کودکان استفاده می‌کنند.

جامعه پیمانکاران همچنان از کودکان استفاده می‌کنند

ناصر امانی عضو شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور یکصد و چهل و پنجمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به وضعیت محله درکه گفت: ااهالی این محله دارای مشکلات فراوانی هستند.

وی ادامه داد: ترافیک معابر منتهی به درکه اهالی را بسیار آزار می‌دهد و خیابان درکه تبدیل به پارکینگ شده است و اهالی محل حتی نمی‌توانند چند ثانیه بایستند و مایحتاج خود را خریداری کنند.

امانی گفت: تخریب محیط زیست و عدم ساماندهی پسماند از جمله دیگر مشکلات است رستوران‌ها و شرایط کالبدی معابر و پله و شیب تند کوچه‌ها نیز از جمله دیگر مشکلات است.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: تبعات حضور گردشگران متعدد با فرهنگ متعدد اهالی محل را عاصی کرده است همچنین از سال ۹۷ بنا بر بازنگری طرح بازگشایی معابر و نوسازی بافت بود اما به نتیجه نرسیده است.

وی با بیان اینکه از بخشی از عملکرد کمیسیون ماده ۵ نظارت داریم گفت: اینکه نماینده مجلس بگوید تمام عملکرد این کمیسیون اشتباه است را نمی‌پذیریم بلکه اقدامات خوبی در این کمیسیون انجام می‌شود.

امانی تصریح کرد: عدم تعیین سرانه‌های بهداشتی و خطرات ناشی از سقوط و تصادف از دیگر مشکلات مردم است همچنین حریم این محله دچار مشکل است و پس از سال‌ها قرار شده است که حریم به منطقه ۱ داده شود.

وی همچنین تصریح کرد: به گفته معتمدین هنگامی که در دوره پنجم مجوز ساخت مجتمع تجاری به دانشگاه شهید بهشتی داده شده، قرار بوده درمانگاه نیز با همکاری دانشگاه ساخته شود که مجتمع ساخته شده اما درمانگاه خیر.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مشکل حمل و نقل و معطل شدن مردم در میدان تجریش برای تردد به سمت درکه، یادآور شد: قطعی شدن طرح موضعی محله و طی مراحل تصویب، تدوین طرحی برای انتقال پسماند به تفکیک رستوران‌ها، گردشگران و مردم محلات، سرشماری و شناسنامه دار کردن درختان، پیگیری تعهد دانشگاه برای ساخت درمانگاه، تأمین وسایل حمل و نقل مورد نیاز برای تردد به سمت درکه و احداث پارکینگ طبقاتی از درخواست‌های مردم این محله بود.

وی با تأکید بر اینکه پیمانکاران از افراد زیر ۱۵ سال به عنوان کارگر استفاده می‌کنند، گفت: بنده بارها در این خصوص به شهرداری تذکر دادم و گفتند که نسبت به جلوگیری از این موضوع، ابلاغ کرده اند اما در محله درکه نیز دیدیم که پیمانکاران از کودکان استفاده می‌کنند؛ لذا از شهرداری تقاضا داریم که موضوع را پیگیری کند.

منبع: مهر

ارسال نظر