|
کدخبر: 292131

ورود ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به پایتخت

شهردار تهران از بازسازی ۵۰۰ دستگاه اتوبوس دوکابین تا پایان شهریورماه امسال خبر داد و گفت: برنامه ما ورود حداقل ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران است.

جامعه ورود ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به پایتخت

علیرضا زاکانی با اشاره به برنامه مدیریت شهری برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در سال جاری، اظهار کرد: ما امسال هم بازسازی و هم نوسازی ناوگان اتوبوسرانی را مورد توجه قرار داده‌ایم.

شهردار پایتخت با اعلام اینکه هدف‌گذاری ما برای نوسازی ۲ هزار دستگاه است که تا پایان سال تأمین خواهد شد، خاطرنشان کرد: ۵۰۰ دستگاه اتوبوس ۲ کابین نیز تا پایان شهریورماه بازسازی و به ناوگان اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه تأمین ۲ هزار دستگاه اتوبوس از محل قرارداد با یکی از خودروسازان انجام می‌شود، تصریح کرد: هدف ما این است بتوانیم تا پایان سال حداقل ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس را به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت اضافه کنیم.

زاکانی با اشاره به سهم وزارت کشور برای تأمین اتوبوس، اظهار کرد: وزارت کشور قدرالسهم تأمین ۵هزار دستگاه را پذیرفته که از محل قرارداد با یکی از شرکت‌های خودروسازی، ۲ هزار دستگاه اتوبوس پیش‌بینی شده و از این تعداد ۹۰۰ دستگاه به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت اختصاص دارد که مطالبه ما این است سهم تهران از این اتوبوس‌ها افزایش پیدا کند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهر، شهردار تهران تأکید کرد: وزارت کشور با دیگر خودروسازان نیز قرارداد تأمین ۳ هزار دستگاه اتوبوس را منعقد کرده که تهران از این قراردادها نیز سهم خواهد داشت.

منبع: ايسنا

ارسال نظر