|
کدخبر: 276466

ترافیک از مهم ترین مشکلات مردم تهران است

شهردار تهران با بیان اینکه ترافیک و آلودگی هوا از مهمترین مشکلات شهروندان تهرانی است، گفت: روزانه بسیاری از شهروندان در مسیرهای بزرگراهی و سایر معابر شهر با گره کور ترافیکی مواجه هستند و ساعت ها وقت شان در این مسیرها تلف می‌شود.

جامعه ترافیک از مهم ترین مشکلات مردم تهران است

علیرضا زاکانی روز شنبه در مراسم بهره برداری از ۲۰۰ دستگاه اتوبوس افزود: در موضوع ناظر بر توسعه حمل و نقل عمومی اقداماتی از سوی شهرداری شروع شده که به تازگی حدود ۶۰۰ دستگاه اتوبوس بازسازی و وارد چرخه فعالیت شود.

شهردار تهران ادامه داد: توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه در حوزه اتوبوس و مترو با جدیت کامل در حال انجام است.

زاکانی با اشاره به چهار محور تحول در شهر گفت: محور نخست تحول درون زا و در درون شهرداری است؛ دوم تحول ناظر به کالبد شهر و نوسازی شهر بر محور حمل و نقل عمومی است؛ تحول سوم که درباره حوزه روح شهر و سبک زندگی است؛ همچنین ایجاد شهر هوشمند نیز چهارمین تحولی است که هدف گذاری شده است.

وی تاکید کرد: حمل و نقل عمومی عملا باید در حوزه سخت قرار گیرد اما بخشی از آن به بخش سبک زندگی، بخشی به هوشمندسازی و بخشی نیز به آمادگی درون شهرداری بر می گردد؛ بنابراین در مجموعه حمل و نقل به دنبال این هستیم که در یک فرصت کوتاه مدت با یک گام بلند در بخش اتوبوس و تاکسی و الگوهای واسط این دو مقوله بتوانیم مشکلات شهر را کاهش دهیم.

زاکانی بیان کرد: وعده ما این بود در مهرماه ۵۵۰ دستگاه را از طریق بازسازی وارد چرخه کنیم که در نهایت ۵۹۱ دستگاه از این طریق وارد چرخه شد؛ در کنار آن نوسازی نیز در دستور قرار گرفت که امسال وزارت کشور قریب دو هزار دستگاه با یکی از شرکت های داخلی تفاهم کرد که سهم تهران ۹۰۰ دستگاه بود که البته آن شرکت اعلام کرد که ۵۰۰ دستگاه اضافه تولید می کند که سهم تهران نیز از آن مشخص می شود؛ همچنین وزارت کشور با دیگر شرکت ها نیز وارد قرارداد شده است.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: ۶۲ دستگاه مینی بوس وارد سیستم شهرداری شد و افتخار داشتیم که آغاز خدمت رسانی دوهزارمین تاکسی نوسازی شده را داشته باشیم.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها