|
کدخبر: 291388

هزینه خدمات درمانی در دبی چگونه است؟ + توضیحات کامل

دبی یکی از بهترین شهر‌های جهان برای زندگی و مسافرت محسوب می‌شود؛ اما درباره هزینه‌های زندگی در آن چه‌قدر اطلاع دارید؟ در این نوشته هزینه خدمات درمانی در دبی را بررسی می‌کنیم.

هزینه خدمات درمانی و بیمارستان در دبی چقدر است؟

دبی

کشور امارات و به‌خصوص شهر دبی، از پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین مناطق خاورمیانه هستند. تنها با یک نگاه به ساختمان‌ها و مراکز لوکس دبی، می‌توانید سطح رفاه و زندگی در این شهر را حدس بزنید!

با این حال، از آنجا که دبی شهری مناسب برای سرمایه‌گذاری‌های بین‌المللی و از مقاصد مهم متقاضیان مهاجرت کاری است، خدمات درمانی در آن اهمیت زیادی دارد؛ به‌طوری که می‌توان گفت این شهر، یکی از بهترین خدمات درمان و سلامت دنیا را ارائه می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد کیفیت و هزینه خدمات درمانی در دبی، این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

اطلاعات کلی درباره هزینه خدمات درمانی دبی

هزینه زندگی در دبی، نسبتاً بالاست و به جز هزینه‌های مربوط به خوردوخوراک، اجاره خانه یا حمل‌ونقل، استفاده از سایر خدمات این شهر می‌تواند هزینه زیادی داشته باشد. مثلاً اگرچه ممکن است که هزینه خرید آپارتمان در دبی، بسیار مقرون‌به‌صرفه به نظر برسد، قیمت خدمات درمانی آن نسبت به بسیاری از مناطق دیگر امارات، گران است. مجهزبودن بیمارستان‌ها به فناوری روز دنیا و کادر درمان مجرب و حرفه‌ای، هزینه خدمات درمانی در دبی را نسبتاً بالا می‌برد.

بیمارستان‌های دبی

بسیاری از بیمارستان‌های دبی، برای راحتی مراجعینی که مسافر، مهاجر یا یک سرمایه‌گذار بین‌المللی هستند، پرسنلی دارند که به زبان انگلیسی تسلط دارند؛ بنابراین کسانی که نمی‌توانند به زبان عربی حرف بزنند، به‌راحتی قادرند که با کادر درمان ارتباط برقرار کنند. بیشتر کادر درمان این بیمارستان‌ها، پزشکان و پرستارانی ماهر و مجرب هستند که از کشورهای پیشرفتهٔ اروپایی و آمریکایی استخدام می‌شوند؛ بنابراین دستمزد و هزینه‌هایشان بالاتر است.

جالب است بدانید که برخی بیمارستان‌های دبی، غیربومی هستند. کشورهایی مانند آمریکا، هند و...، با تأسیس یک شعبه در این شهر، خدمات درمانی خود را به ساکنین آن ارائه می‌کنند. معمولاً هزینه خدمات درمانی در این بیمارستان‌ها، بیشتر از مراکز دیگر است.

برای دیدن لیست بیمارستان‌های دبی و کسب اطلاعات بیشتر درباره آن‌ها، می‌توانید به سایت دی اکس بی اف پلن مراجعه کنید.

بیمه در دبی و انواع آن

دبی۱

دبی با داشتن یکی از بهترین سیستم‌های درمانی در جهان و ارائه خدمات پزشکی باکیفیت، دو بیمه درمانی متفاوت نیز در اختیار ساکنان خود قرار می‌دهد:

  1. بیمه خصوصی

  2. بیمه دولتی

اگر قصد مهاجرت کاری به دبی یا سرمایه‌گذاری در این شهر را دارید، خوب است بدانید که خدمات و بیمه‌های درمانی آن، شامل حال مهاجران و سرمایه‌گذاران بین‌المللی نیز می‌شود؛ بنابراین شما می‌توانید علاوه بر اشتغال و کسب درآمد، از خدمات درمانی و بیمه بهره‌مند شوید.

باتوجه به اینکه جمعیت زیادی از دبی شامل مهاجران، مسافران و سرمایه‌گذاران می‌شود، داشتن بیمه برای آن‌ها بسیار مهم است. با توجه به بالابودن هزینه خدمات درمانی در دبی، این افراد نیز مانند مقیمان این شهر، برای استفاده از خدمات پزشکی به بیمه نیاز دارند.

بیمه دولتی در دبی:

داشتن این بیمه در دبی یک قانون است که به‌موجب آن، افرادی که در دبی اقامت دارند، باید پوشش بیمه‌ای داشته باشند. ادارات، شرکت‌ها و مراکز دیگر نیز وظیفه دارند که کارمندان و کارکنان خود را تحت پوشش این بیمه قرار دهند.

افرادی که ملیت اماراتی داشته باشند، در دبی تحت پوشش بیمه دولتی خواهند بود. این افراد کارتی دریافت می‌کنند که می‌توانند به‌وسیله آن، به خدمات درمانی دولتی و خصوصی، دسترسی کامل داشته باشند. متقاضیان برای داشتن این کارت، باید بالای 18 سال باشند.

در مقابل، شرکت‌ها و کارفرمایان موظفند که برای کارمندان مهاجر خود و خانواده‌های آن‌ها، بیمه سلامت تأمین کنند. البته توجه کنید که فقط همسر و سه فرزند (زیر 18 سال)، تحت پوشش این بیمه قرار می‌گیرند. در صورتی که تعداد اعضای خانواده بیشتر باشد، خود آن شخص مسئول پرداخت هزینه بیمه است.

بیمه خصوصی در دبی:

دبی۲

ممکن است که برخی از مهاجران و سرمایه‌گذاران ساکن دبی، ترجیح بدهند که از مراکز درمانی خصوصی این شهر استفاده کنند. لازم است بدانید که برای خدمات بین‌المللی درمانی نیز بیمه خصوصی ارائه می‌شود. هزینه خدمات درمانی دبی برای بیمه‌های خصوصی، از هزینه بیمه‌های دولتی بالاتر است.

در صورت تمایل، می‌توانید با بیمه سلامت خصوصی بین‌المللی، از امکانات درمانی مجموعه شهر مراقبت‌های سلامت دبی (Dubai Healthcare City) یا (DHCC) بهره‌مند شوید. این مجموعه با تسهیلات درمانی فراوان و بیش از 150 پزشک متخصص خود، امکانات فوق‌العاده‌ای در اختیار مراجعین قرار می‌دهد.

سخن پایانی

اگرچه هزینه خدمات درمانی در دبی تقریباً بالا است، کادر درمان حرفه‌ای و امکانات بسیار پیشرفته پزشکی آن، این شهر را در این زمینه زبانزد کرده است. ارائه انواع بیمه درمانی خصوصی و دولتی به ساکنان و مسافران، وجود بیمارستان‌های مجهز خصوصی و غیربومی و ارائه بهترین خدمات توسط متخصصان مجرب، از مهم‌ترین مزایایی هستند که می‌توانید هنگام تصمیم‌گیری برای مهاجرت به دبی، در نظر بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در حوزه بیمارستان‌های دبی و خدمات درمانی این شهر، می‌توانید به وبسایت معتبر دی ایکس بی اف پلن مراجعه کرده و با پشتیبانان آن تماس بگیرید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها