|
کدخبر: 291035

لزوم توجه به وضعیت افراد آسیب دیده اجتماعی

رئیس سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از راه‌اندازی درگاه کمک به آسیب‌دیدگان اجتماعی خبر داد.

جامعه لزوم توجه به وضعیت افراد آسیب دیده اجتماعی

احمد احمدی صدر در مورد لزوم توجه به وضعیت افراد آسیب دیده اجتماعی گفت: بارها به این نکته اشاره شده که این عزیزان همچون عضوی از خانواده ما هستند و ارزشمندترین دیدگاه و گفتمان این است که تصور کنیم از اعضای خانواده و یا نزدیکان ما دچار آسیب شده اند و یا دچار یک گرفتاری و بیماری هستند. آنها از هویت اصلی خودشان فاصله گرفته اند و لازم است به کمک همه مسئولین، ارگان ها، نهادها و صد البته مردم بتوانیم این عزیزان را به زندگی عادی برگردانیم.

وی افزود: سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران نیز در همین راستا در کنار مردم به وضعیت آسیب دیدگان اجتماعی توجه ویژه ای دارد و با این نگاه که آنها خانواده ما هستند و اگر دست گیری و کمک کنیم باعث رشد اجتماعی خودمان هم می شود، مراکزی را ویژه آسیب‌دیدگان اجتماعی راه اندازی کرده‌ایم و همچنین برنامه ۹ گام تربیتی، آموزشی و درمانی برای این عزیزان تدوین شده ازجمله هویت‌بخشی، کارآفرینی و اشتغال آفرینی و توجه به خانواده و صیانت پس از خروج از مراکز یاور شهر ها که این عزیزان بتوانند مجدداً هویت گذشته خود را پیدا کرده و به آغوش خانواده برگشته و در جامعه زندگی عادی خود را شروع کنند.

احمدی صدر با تشکر از ویژه برنامه «صبح روز بعد» در تلویزیون که گوشه‌هایی از واقعیت‌های جامعه را نشان داده و احساسات مردم را برمی انگیزد، تاکید کرد: در حال حاضر  این آمادگی را داریم که در کنار مسئولین، نهادها و مردم، سامانه ای را معرفی کنیم که مردم بتوانند به صورت ویژه اگر مایل بودند، خدماتی را به این عزیزان ارائه بدهند و به درگاه ویژه کمک به آسیب‌دیدگان اجتماعی متصل شوند و در قالب ریالی، کمک های خود را واریز کنند و درگاه http://nazreyari.com نیز در دسترس شهروندان قرار گرفته است و این آسیب دیدگان کسانی هستند که واقعاً کسی در جامعه به آنها توجه نمی کند و دستشان از همه جا کوتاه است و دست گیری از کسانی که هیچ ملجا و پناهی بعد از خداوند متعال ندارند بسیار ارزشمند است.

رئیس سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: فرمایشات مقام معظم رهبری، گفتمان انقلاب اسلامی و امیرالمومنین علیه السلام این است که ما مراجعه کنیم به این عزیزان و دست آنها را بگیریم. خوشبختانه پخش گزارش هایی درباره آسیب دیدگان اجتماعی در برنامه صبح روز بعد، باعث شد تا بازتاب بسیار خوبی بین شهروندان پیدا کند و مراجعات زیادی به سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران برای کمک به این عزیزان را شاهد باشیم.

بنابر گزارش سایت شهر، احمدی صدر همرزم شهید قاسم سلیمانی در واکنش به سوال مجری برنامه صبح روز بعد، مبنی بر اینکه اگر شهیدحاج قاسم سلیمانی زنده بود و این وضعیت آسیب دیدگان اجتماعی را می دید چه واکنشی نشان می داد؟ تاکید کرد: مطمئن باشید آنهایی که این شهید بزرگوار را عمیقاً درک‌ کردند خوب می دانند که محال بود «حاج قاسم» ندای مظلومی را بشنود و با تمام وجود پای کار کمک به آن مظلوم نرود و این مسأله باید درسی برای همه ما به عنوان پیروان مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی باشد و ما در این شب‌های عزیز به روح پاک همه شهداء به خصوص شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی درود می‌فرستیم.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها