|
کدخبر: 277092

ضعف مشارکت و جذب سرمایه در شهرداری

یک عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران بر لزوم تهیه برنامه مشخص در حوزه جذب سرمایه در شهرداری تهران تاکید کرد و گفت: بخش مشارکت و جذب سرمایه در شهرداری تهران ضعیف است.

جامعه ضعف مشارکت و جذب سرمایه در شهرداری

جعفر شربیانی در تذکر خود در نود و نهمین جلسه شورای شهر تهران گفت: گزارشی که در حوزه درآمد شهرداری تهران قرائت شد، نشان می دهد که اوضاع شهرداری تهران در حوزه تامین بودجه بد نیست و از شهرداری تهران بابت عملکرد خوبی که در این زمینه داشته است، تشکر می کنم.

وی افزود: به نظر می رسد بخش مشارکت و جذب سرمایه جهت تحرک پروژه‌ها به ویژه پروژه‌های عمرانی در شهرداری ضعیف است.

نایب رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران ادامه داد: بر همین اساس از شهردار تهران می خواهیم تا در این زمینه یک برنامه شفاف، مشخص و با زمان بندی داشته باشد؛ چرا که بخش مشارکت و سرمایه گذاری این دوره می‌تواند به یکی از نقاط قوت تبدیل شود.

وی در ادامه با اشاره به بخش تولید منابع مالی در حوزه شهرسازی بیان کرد: به رغم اینکه شورای شهر تهران در یک سال اخیر در حوزه شهرسازی و معماری به تصویب مصوبات گوناگون کمک کرده و دست شهرداری در این حوزه باز است؛ اما انتظار بالاتری در تأمین منابع درآمدی را در این بخش از شهرداری تهران داریم.

شربیانی یادآور شد: لازم است در این حوزه گره های پیش رو باز شود تا درآمدهایی منطبق با بودجه، قانونی و حتی فراتر از بودجه ایجاد شود.

وی با اشاره به عملکرد معاونت مالی و اقتصاد شهری در یک سال اخیر تاکید کرد: یکی از نقاط قوت شهرداری تهران در دوره جدید عملکرد معاونت مالی بوده است اما انتظار می رود منابع غیر نقد با تغییر معاون این بخش به سر و سامان برسد چرا که با این وضع نمی توان کارهای بزرگ و ابرپروژه انجام داد.

عضو شورای شهر تهران گفت: برای اینکه ما در آینده قضاوت نشویم همچنانکه شاهد هستیم به صورت غیر شفاف بدهی‌هایی از دوره‌های گذشته باقی مانده است و همیشه با این بدهی‌ها قضاوت می شوند.

وی افزود: لازم است نظام بدهی‌های شهرداری تهدان نیز با گزارش تحلیل درآمدهای شهرداری تهران به شورا ارائه شود تا در جریان آن و نحوی بازپرداخت بدهی ها باشیم.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها