|
کدخبر: 290810

عضو شورای شهر: موافق زیست شبانه هستم

یک عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره بهره گیری از ساعات شب و ظرفیت های موجود در تهران برای تحقق این موضوع گفت: به عنوان یک شهروند موافق زیست شبانه هستم و معتقدم موجب رونق شهر می شود و اعتقاد دارم شهری که شب هم زنده باشد امنیت آن بیشتر است.

جامعه عضو شورای شهر: موافق زیست شبانه هستم

نرجس سلیمانی، در تشریح ظرفیت های شهر تهران برای داشتن زیست شبانه گفت: در برخی شهرهای دنیا به ویژه شهرهای پرجمعیت که مشکلاتی همچون ترافیک دارند این فضا ایجاد می شود که در ساعاتی از شب مردم بتوانند کسب و کار داشته باشند و یا کارهایی که در طول روز به دلیل شاغل بودن و ترافیک نمی توانند انجام دهند در شب انجام دهند و در حقیقت این امور پخش خواهد شد تا شرایط در طول روز آزاردهنده نباشد.

وی افزود: برهمین اساس به عنوان یک شهروند موافق زیست شبانه هستم و معتقدم موجب رونق شهر می شود در برخی شهرهای کشور به شکل سنتی زیست شبانه وجود دارد و زندگی و زنده بودن شهر را در ساعات شب هم می توان دید؛ البته مسائلی همچون امنیت شهر هم باید از سوی کسانی که مسئولیت دارند در ساعات شب با برنامه ریزی که صورت می گیرد تأمین شود.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: اینکه تهران ظرفیت زیست شبانه را دارد معتقدم چنین ظرفیتی را دارد و این قابلیت هم وجود دارد، ضمن اینکه فکر می کنم مردم هم استقبال می کنند به ویژه در ماه رمضان که روزه دارند و تمایل دارند ساعاتی از شب بیرون بمانند که تحقق این موضوع می تواند اتفاق بسیار خوبی باشد.

وی تاکید کرد: بی تردید من متولی مسائل امنیت و فضای امنیتی و موضوعات مربوط به تامین امنیت نیستم این موضوع باید توسط متولیان برنامه ریزی شود ولی به عنوان یک شهروند اعتقاد دارم شهری که شب هم زنده باشد امنیت آن بیشتر است تا اینکه شب خلوت باشد و در طول روز در ترافیک و شلوغی زیاد فرو رفته باشد.

سلیمانی در پایان با تاکید بر اینکه به عنوان شهروند با زیست شبانه موافق هستم افزود: شهر می تواند توان حمل و نقل عمومی خود را توسعه دهد و به این ترتیب در ساعات شب هم امکان سرویس دهی فراهم شود.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها