|
کدخبر: 289253

کشف ۹۶۰ هزار عدد انواع مواد محترقه در این استان

فرمانده انتظامی گیلان از کشف ۹۶۰ هزار عدد انواع مواد محترقه در این استان خبر داد و گفت: در این بخش نسبت به سال گذشته افزایش ۴۴ درصدی داشته‌ایم.

سردار عزیزالله ملکی ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه برقراری امنیت و آرامش در جامعه خط قرمز پلیس است، افزود: برخورد با برهم زنندگان نظم و امنیت و آرامش مردم در دستور کار پلیس قرار دارد و در این راستا با هیچ احدی تعارف ندارد.

فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به جدیت پلیس در برخورد و دستگیری سارقین در استان بیان کرد: با قرارگیری در آستانه نوروز و حضور افراد غیربومی به استان گیلان، احتمال سرقت‌ها در این استان افزایش پیدا می‌کند.

سردار ملکی با تاکید بر خود مراقبتی و رعایت نکات ایمنی در ایام نوروز برای جلوگیری از سرقت‌ها اضافه کرد: مردم برای در امان ماندن از سرقت‌های ناگهانی بویژه در هنگام سفر و خروج از منزل، شیوه نامه‌های ایمنی و حفاظتی را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه نوروز متفاوتی را در گیلان تجربه خواهیم کرد، افزود: حجم فعالیت‌ها و خدمات ارائه شده ایام نوروز توسط پلیس بسیار گسترده است.

فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به کاهش ۷ درصدی سرقت‌های خرد استان، بیان کرد: در بخش سرقت‌های سنگین و بزرگ در گیلان با افزایش ۶ درصدی مواجه بودیم.

۱۴۰۰ پرونده کلاهبرداری در گیلان تشکیل شده است

ملکی از تشکیل پرونده ۴۳۰ پرونده جرح و ضرب در گیلان خبر داد و اضافه کرد: حدود ۱۴۰۰ پرونده کلاهبرداری در گیلان تشکیل شده است که بیش ۷۰۰ نفر در این بخش دستگیر شدند.

وی از انهدام ۲۰ باند شرکت‌های هرمی در استان خبر داد و افزود: در این راستا ۱۸۷ نفر دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به ۶۵ فقره قتل عمدی در این استان، بیان کرد: در این راستا ۱۰۶ نفر دستگیر شدند و نسبت به سال گذشته افزایش ۶ درصدی داشته است.

ملکی از کشف ۴ هزار ۶۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در گیلان خبر داد و اضافه کرد: در این راستا ۲۸ باند توزیع مواد مخدر منهدم شد و بیش از ۱۳ هزار معتاد و ۳۳۵۰ توزیع کننده مواد مخدر در این راستا دستگیر شدند.

وی از کشف ۹۶۰ هزار انواع مواد محترقه در گیلان خبر داد و افزود: در بخش کشف مواد محترقه نسبت به سال گذشته افزایش ۴۴ درصدی داشته‌ایم.

تشکیل حدود ۳۴۰۰ پرونده در بخش جرایم سایبری در گیلان

فرمانده انتظامی گیلان از تشکیل ۱۴۸ پرونده احتکار در این استان خبر داد و اضافه کرد: در این راستا ۱۳۸ نفر دستگیر شدند و ارزش ریالی کالای احتکار شده ۳۴۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

ملکی از تشکیل حدود ۳۴۰۰ پرونده در بخش جرایم سایبری در گیلان خبر داد و بیان کرد: در این راستا بیش از ۱۳۰۰ نفر دستگیر شدند.

وی از افزایش ۱۲ درصدی در بخش جمع آوری سلاح‌های غیرمجاز در گیلان خبر داد و افزود: بیش از ۵۷ هزار نفر در بخش نگهداری و حمل سلاح‌های غیرمجاز دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی گیلان از برقراری بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تماس به مرکز فوریت‌های پلیسی در استان خبر داد و اضافه کرد: حدود ۵۴۰ هزار تماس و گزارش مردمی منجر به عملیات شد.

ملکی از آمادگی پلیس گیلان در نظم بخشی و انسجام در محورهای ترافیکی در نوروز خبر داد و بیان کرد: بیش از ۱۲۰۰ گشت موتوری برای روان سازی ترافیک و انسجام بخشی محورها در نوروز پای کار خواهند بود.

وی با اشاره به آئین چهارشنبه آخر سال، افزود: برپایی سنت و ائین چهارشنبه سوری تا جایی که برای مردم ایجاد مزاحمت نکند و امنیت و آسایش شهروندان را برهم نزد هیچ منعی ندارد.

فرمانده انتظامی گیلان با تاکید بر برخورد با برهم زنندگان نظم و امنیت و آرامش مردم به بهانه‌ای ین سنتی چهارشنبه آخر سال، بیان کرد: خانواده‌ها با مدیریت فرزندان خود پلیس را در نظم بخشی و کاهش خطرات احتمالی برخی هنجارشکنان کمک کنند.

منبع: مهر

ارسال نظر