|
کدخبر: 272819 امیرمحمد درویش

اختصاصی گسترش نیوز؛

غذاهایی که نماد کشورها هستند / اینجا حشره می خورند

در هر کشوری، یک غذا را به عنوان نماد آن می شناسند که بی شک از نظر خودشان، بهترین و لذیذ ترین است. غذاهایی که شاید از نظر خیلی ها شکل و طعم جالبی نداشته باشد.

جامعه غذاهایی که نماد کشورها هستند / اینجا حشره می خورند

وعده‌های غذایی در زندگی ما، نقش مهمی دارند به طوری که در طول روز باید ۳ وعده مصرف شود. در کشور‌های مختلف، مصرف غذا همراه با آداب و رسوم خاصی است و می‌توان گفت هر کشور به یک مدل غذا معروف است. مواد اولیه مورد استفاده در پخت غذاها ممکن است از نظر خیلی از افرادی که در کشور‌های دیگر هستند خوشایند نباشد، اما از نظر خودشان نماد کشورشان است.

۲۵ سپتامبر هر سال روز جهانی آشپزی است؛ بدون شک یکی از مهم‌ترین هنرهای بشر در طول تاریخ که رابطه تنگاتنگی با حیات نوع انسان، تکامل فرهنگ و گسترش تمدن و بقای روابط انسانی دارد درست کردن غذا با آشپز است. آنقدر مهم که در روزهای جهانی ثبت شده یک جایگاه مهم برای خودش دارد.

در این گزارش، غذاهای معروف برخی از کشور هارا برسی کردیم.

روسیه

در کشور روسیه، یکی از محبوب‌ترین غذاها میان ساکنان و گردشگران، بیف استروگانوف است. برای تهیه این غذای محبوب، گوشت گاو را به صورت باریک و نواری شکل برش می‌دهند و به همراه سس کره، خامه، خردل و پیاز تفت می‌دهند. می‌توان گفت که نماد غدایی کشور روسیه است.

غذا-روسیه

تاریخچه پذیرفته شده در مورد بیف استروگانوف روسی این است که یک سرآشپز فرانسوی که برای یک خانواده ثروتمند در سن پترزبورگ کار می‌کرد، در سال ۱۸۹۱ غذایی را با گوشت و خامه برای نخستین بار درست کرد و نام آن را به خاطر کار فرمای خود کنت پاول الکساندرویچ استراگانف، استراگانف نامید.

ایتالیا

غذا در ایتالیا، پا را از مرز یک خوراکی ساده فراتر گذاشته است و حالا قسمت اعظمی از فرهنگ و هنر این دیار را تشکیل می‌دهد. پنیر و ماکارونی به وفور در غذاهای ایتالیایی به چشم می‌خورند و کمتر کسی یک روز خود را بدون مصرف پنیر به پایان می‌رساند.

 

غذا-ایتالیا

وقتی حرف از غذای ایتالیایی می‌شود، همه‌ی ما به یاد پیتزا می‌افتیم. یکی از اصلی‌ترین و مشهورترین غذاهای کشور ایتالیا پیتزا است که به صورت مختلف و با ترکیبات متفاوت تهیه می‌شود. ‌پیتزای ایتالیایی با دیگر پیتزاها فرق دارد و بیشتر از مواد ارگانیک تهیه می‌شود.

پیتزا، در بین قرن‌های ۱۸ و ۱۹ میلادی پدید آمده است. این پیتزا در اصل یک خمیر نازک به همراه گوجه فرنگی، پنیر موزارلا و روغن زیتون بکر می‌باشد. اما در حقیقت، مردم ایتالیا بر این باور‌اند که پخت یک پیتزا اصیل بیشتر یک هنر است تا ترکیب کردن ۳ یا ۴ مواد اولیه ساده. در این کشور، غذای معروف دیگری هم وجود دارد که می‌توان به، پاستا اشاره کرد.

پیدایش غذا از یک معدن

مکزیک

مکزیک یکی از متنوع‌ترین فرهنگ‌های غذایی دنیا را دارد و خوراکی‌های این کشور از چنان اهمیتی برخوردارند که در سال ۲۰۱۰، در فهرست میراث فرهنگی و معنوی یونسکو ثبت شدند. غذاهای مکزیکی رنگ‌های جالب و متنوعی دارند و طعم شیرین و تند در آنها غالب است.

 

غذا-مزیک

تاکو، یکی از معروف‌ترین غذاهای مکزیک است. تاریخچه تاکو به معادن نقره مکزیک در قرن ۱۸ برمی گردد. در آن دوره کارگران معادن به دنبال غذایی حاضر و آماده و ساندویچی می‌گشتند و به این ترتیب تاکو اختراع شد! تاکوهای اولیه برش‌های نازک گوشت روی ذغال کباب می‌شدند و داخل نان قرار داده می‌شدند.

تایلند

کمتر گردشگری پیدا می‌شود که وصف زیبایی‌های طبیعت تایلند و البته طعم و رنگ غذاهای تایلندی را نشنیده باشد، غذاهایی که نمی‌توان به تایلند سفر کرد و آنها را امتحان نکرد. مردم تایلند عاشق غذا هستند و غذا بخش اصلی فرهنگ آنها را تشکیل می‌دهد.

غذا-تایلند

سام تام، یکی از معروف‌ترین غذاهای تایلند است. سالادی تند و ترد که آوازه‌اش در سراسر دنیا پیجیده است. سام تام یک جور سالاد است البته سالادی مقوی که حتی می‌توانید به جای وعده ی اصلی آن را میل کنید، در واقع وجود میگو یا خرچنگ و بادام زمینی این سالاد را متفاوت و دوست داشتنی کرده است.

اسپانیا

اسپانیا یکی از کشورهای محبوب دنیاست که غذاهایش همیشه زبان زد مسافران و گردشگران کشور‌های مختلف است. قطعا تاپاس یکی از معروف‌ترین غذاهای اسپانیا است که توسط همه افراد به عنوان لذیذ‌ترین غذا به شما معرفی می‌شود و در سرتاسر اسپانیا به قدری محبوب است که در همه رستوران‌ها سرو می‌شود.

 

تاپاس-اسپانیا

تاپاس غذایی است که در اندازه‌های کوچکی سرو می‌شود و انواع مختلفی دارد. شما می‌توانید انواعی از تاپاس با ماهی دودی گرفته تا ترکیب سبزیجات یا سیب زمینی آن را امتحان کنید.

هند

غذاهای هندی معرف فرهنگ این کشور هم هستند، تقریبا در هر شهر و منطقه‌ای متناسب با عقاید، ذائقه و مواد اولیه مخصوص در همان منطقه غذاهای متفاوتی پخته می‌شوند. تفاوت منطقه تا حدی در تنوع غذایی این کشور تاثیر دارد که یک غذای مشخص در هر منطقه از هند، طعم و مزه‌ای متفاوت دارد.

 

روگان-جوش

همانطور که می‌دانید، غذاهای هند به تندی معروف هستند. برای همین در بیشتر غذاهایشان از فلفل‌های زیاد استفاده می‌کنند.

روگان جوش یا روغن گوشت، یکی از غذای تند هندی است که با گوشت بره و در سس گوجه‌ای که با ادویه‌های مخصوص آماده می‌شود، طبخ می‌شود. این غذا یکی از انواع خورشت‌های هندی است و در رستوران‌های این کشور همراه با برنج صرف می‌شود اما می‌توان آن را همراه با سالاد سبزیجات و به صورت رژیمی هم مصرف کرد.

ایران

نوبتی هم که باشد، کشور خودمان از نظر تنوع غذایی، بسیار متنوع است. فرهنگ غذای ایرانی به استفاده‌ی بیش از حد از برنج و سبک پخت آرام و آهسته و طولانی معروف است. برنج، اصلی‌ترین ماده‌ی مصرفی در غذای ایرانی است و بیشتر برنج مورد استفاده‌ی ایرانیان در قدیم از استان‌های شمالی ایران تهیه می‌شد.

 

قرمه-سبزی

از محبوب‌ترین غذاهای ایرانی می‌توان به قرمه سبزی، کوفته، کباب و همچنین کله پاچه نام برد. کله پاچه یکی از وعده‌های دوست داشتنی در میان ایرانیان است که از نظر کشور‌های دیگه بسیار حالم محسوب می‌شود. این غذا در ابتدا، برای استفاده فقرا بود. در قدیم زمانی که گوسفندی را قربانی می‌کردند، کله و پاچه آن را به فقرا می‌دادند. اما اکنون جزو گران‌ترین وعده‌های غذایی محسوب می‌شود.

خوردن حشرات در بعضی کشور ها

در بعضی نقاط دنیا، اگر در سوپتان یک مگس پیدا کردید، حواستان باشد که به پیش‌خدمت رستوران، شکایت نکنید. ممکن است خود سرآشپز آن را عمدا آن در غذا انداخته باشد. در بسیاری از فرهنگ‌های غذایی، حشرات، لاروها و دیگر خزنده‌های تهوع‌آور، بسیار خوشمزه و مفید و مغذی و البته خوراکی‌های معمولی به‌حساب می‌آیند.

بیش از ۲ میلیارد نفر در سراسر دنیا از حشرات تغذیه می‌کنند و این اصلا موضوع بدی نیست. بیشتر این حشرات، چربی بسیار پایین و پروتئین بسیار بالایی دارند و از فیبر فراوان تشکیل شده‌اند.

چین

کشور چین علاوه بر فرهنگ غنی، و جاذبه‌های گردشگری متنوع بسیاری که دارد، در سال‌های اخیر توانسته است با غذاهای متنوع و خاص، توجه گردشگران زیادی را به خود جلب کند. در این کشپر می‌توان عادت‌های غذایی متنوعی را پیدا کرد. مردم این کشور علاقه به خوردن حشرات و موجودات زنده دارند و همین امر سبب شده تا بیشتر آنها بیماری‌های زیادی را بگیرند.

 

حشره-چین

حشره و کرم‌ها از غذاهایی است که حتما باید در لیست رستوران‌های چینی قرار بگیرد. به طوری که مکان‌های مخصوصی برای پرورش این حشرات وجود دارد. علاوه بر آن، خوردن عقرب و همچنین سوپ مار از طرفداران بالایی برخوردار است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها