|
کدخبر: 288209 امیرمحمد درویش

گفت و گوی گسترش نیوز با مدیر عامل هلدینگ مترو تهران؛

تاریخ راه اندازی ایستگاه های جدید مترو مشخص شد

هرمزی به گسترش نیوز گفت: با تلاش همکاران ما در بخش مترو تهران، قرار است تا پایان اسفند، ایستگاه های جدید افتتاح شوند.

جامعه تاریخ راه اندازی ایستگاه های جدید مترو مشخص شد

مدت‌هاست که متروی تهران، فعالیت خود را به صورت گسترده‌ای آغاز کرده است. اما همچنان، تعداد بالایی از ایستگاه‌ها، در این شهر زیر زمینی افتتاح نشده و عملا تعدادی از ایستگاه‌ها هیچ فعالیتی را ندارند.

حدود سال ۱۳۵۶ یک شرکت فرانسوی در شمال شهر تهران عملیات اجرایی احداث خط ۱ مترو را آغاز کرد. این ساخت‌وساز تا سال ۱۳۵۹ ادامه داشت و حدود ۲۳۰۰ متر تونل توسط این شرکت فرانسوی حفر شد. سازه ۳ ایستگاه از خط ۱ نیز اجرا شد این ۳ ایستگاه حدفاصل بزرگراه شهید حقانی و خیابان شهید بهشتی بوده‌اند. پس از آنکه در ابعاد مختلف ضرورت ساخت مترو در تهران توسط مسئولان گفته شد، در فروردین ۱۳۶۴ هیات وزیران اجرای طرح مترو تهران را تصویب کرد و فعالیت‌ ساخت مترو دوباره در تهران آغاز شد.

مترو-جدید

برنامه اول مترو شامل ساخت خط ۱ (میرداماد – حرم مطهر)، خط ۲ (دردشت – صادقیه) و مسیر برون‌شهری خط ۵ (تهران – گلشهر) جمعا به طول ۹۰ کیلومتر با ۵۲ ایستگاه بود. فعالیت‌های اجرایی این برنامه از سال ۱۳۶۶ آغاز شد. در شانزدهم اسفند ۱۳۷۷ نخستین بار مترو شهر تهران در خط ۵ تهران – گلشهر افتتاح گردید. در سال ۱۳۷۸ ایستگاه‌های صادقیه، طرشت، دانشگاه شریف، شادمان، شهید نواب صفوی، میدان حر، حسن‌آباد و امام خمینی (ره) در خط ۲ افتتاح شد.

تعداد بالای ایستگاه‌های افتتاح نشده، صدای بسیاری از شهروندان را درآورده است. اگر بخواهیم مثالی بزنیم، ایستگاه شهران و همچنین کوهسار، که مدت‌هاست، مسئولین شهرداری در این منطقه سر و صدا و همچنین آلودگی فراوانی را ایجاد کرده اند، با گذشت سال‌ها، همچنان افتتاح نشده است. سال‌هاست که ورودی ایستگاه کوهسار ساخته شده اما همچنان دور آن حصار کشیده‌اند. زمانی هم که به سراغ مسئولان می‌رویم و درباره زمان افتتاح این ایستگاه سوال می‌پرسیم در جواب می‌گویند که تا بهمن ماه افتتاح خواهد شد. چند سال گذشته اما همچنان به زمان افتتاح نرسیده‌ایم.

با افتتاح ایستگاه‌های جدید، این امکان وجود دارد، که میل و اشتیاق شهروندان به استفاده از مترو افزایش پیدا کند و شاهد بار ترافیکی کمتری در شطح شهر باشیم.

تا پایان اسفند ایستگاه های جدید افتتاح می شود

محسن هرمزی، مدیرعامل شرکت هلدینگ مترو تهران در ارتباط با راه‌اندازی خطوط جدید مترو تهران، به گسترش نیوز گفت: در ارتباط با راه‌اندازی خطوط جدید، تا پایان اسفند ماه، حدفاصل ایستگاه‌های امام حسین تا تربیت مدرس را که سال هاست راه‌اندازی نشده بود، به یکدیگر وصل خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت هلدینگ مترو تهران در ادامه گفت: مسافری که از ایستگاه دولت آباد سوار قطار می‌شود، می‌تواند تا ایستگاه ستاری سیر مسیر داشته باشد.

هرمزی افزود: همانطور که درجریان هستید، خط ۶مترو تهران به صورت جزیره‌ای افتتاح شده بود. در این خط از ایستگاه دولت آباد تا امام حسین مسافرگیری داشت و از ایستگاه تربیت مدرس تا شهید ستاری سیر مسیر می‌کرد.

وی در ادامه این گفت‌وگو به گسترش نیوز گفت: در میان این ایستگاه‌های نام برده، که به نوعی قطب اصلی محسوب می‌شوند، یعنی قطعه میانی، بین ایستگاه امام حسین تا تربیت مدرس، هیچ اتفاقی نیفتاده بود و می‌توان گفت که عملا تعطیل بود.

محسن-هرمزی

مدیرعامل شرکت هلدینگ مترو تهران اظهار کرد: همکاران ما تلاش کردند که تا پایان سال، با افتتاح خطوطی که انجام می‌شود، تا پایان سال، زیر بار ترافیکی نخواهیم ماند و قطاری که سیر خود را از جنوبی‌ترین نقطه تهران آغاز می‌کند، تا شمال غرب تهران، می تواند سیر مسیر داشته باشد.

هرمزی افزود: درباره خط ۷ نیز، قطار از ایستگاه میدان صنعت تا شهید دادمان، تقریبا با ۱/۲ دهم کیلومتر مسیر انشاالله افتتاح خواهد شد.

تلاش شهرداری رفاه شهروندان است

مدیرعامل شرکت هلدینگ مترو تهران در این گفت‌وگو به گسترش نیوز گفت: تمام تلاش‌های مسئولان شهرداری و همچنین مترو، بر این است که آرامش و آسایش شهروندان را فراهم کند و با راه‌اندازی خطوط جدید مترو، از بار ترافیکی صبحگاهی شهر بکاهد.

هرمزی درباره طولانی شدن راه‌اندازی خطوطی که تا کنون زمان زیادی برای آنها صرف شده است اظهار کرد: افتتاح هر ایستگاه، نیازمند تست‌های لازم از نظر استاندارد و همچنین فراهم شدن یک سری زیرساخت های اساسی است. درحال‌حاضر زیرساخت‌ها فراهم شده و همانطور که گفته شد تا پایان اسفند ماه، ایستگاه‌های جدید افتتاح خواهد شد.

سخن پایانی

امید است سیستم مدیریت شهری، به ویژه در ارتباط با ناوگان حمل‌ونقل عمومی که نیاز مهم برای یک شهر است، تمام توان خود را به کار گیرد تا شهروندان بتوانند از این امکانات که حق طبیعی به شمار می‌رود استفاده کنند. همانطور که محسن هرمزی، مدیرعامل شرکت هلدینگ مترو تهران وعده داده است، قرار است تا پایان اسفند، ایستگاههای جدید در مترو تهران افتتاح شود. امید است این بار، شاهد بدقولی از سوی مدیریت شهری و مسئولان شهرداری تهران نباشیم.

  • AHMADGOLBAZKHANIPOOR ارسالی در

    خیلی زحمت کشیدید. مواظب باشید چشم زخم نگ یرید.

  • اهالی شهر جدید پردیس ارسالی در

    شما رابه خدا فکری هم بحال اهالی پردیس ومتروی پردیس کنید. ما از سر ناچاری واز بالابودن هزینه های اجاره تهران مجبور شدید در شهر جدید پردیس اقامت ساکن بشویم.ومحل کارمان تهران هست‌.هزینه های تاکسی خطی وعبوری وحتی اتوسهاهم کمر شکن هست ودائما درحال تغییر کرایه هستند.از فاز ۱و۲و۳ پردیس تاآخر فاز یازده همه از قشر کارمند وکارگر هستیم.

  • Afsane afzayeshi ارسالی در

    ماساکن پرندیم خواهش میکنیم عاجزانه فکری به حال متروی پرند بکنید ماهانه کلی پول ک رایه ماشین میدیم .

  • منصوره حضرتی ارسالی در

    سلام لطفا مترو کن کوهسار را زودتر افتتاح کنید این مسیر وافعا مسافرزیاد داره ومی طلبه که مترو زودتر افتتاح بشه

  • بیژن ارسالی در

    لطفا گزارشی از مترو اسلامشهر ارایه بدید.

  • محمد ارسالی در

    با سلام لطفا در زمینه راه اندازی مترو ور زشگاه تختی که سالهاست معطل مانده و شهرک های زبادی را پوشش میدهد فکری بشود.

  • ناشناس ارسالی در

    چرا ایستگاه شهرک واوان راه اندازی نمیکنی د .اززمان رییس جمهور خاتمه بلا تکلیف مان ده است .

  • ناشناس ارسالی در

    اسلامشهر یادتون نره

  • م ارسالی در

    برای پرند مترورازودترراه اندازی کنیدممنون

  • ناشناس ارسالی در

    پس مترو امام زاده داود. چی میشه اونجا اگه مترو بره بیشتر تهرانی های اصیل. واسه زندگی میرن اونجا. تو رو خدا اقدام کنید چرا این امام زاده بزرگوار تو کوهها غریب مونده. فکری به حال اونجا کنید

  • زهرا ارسالی در

    لطفا یه نظر لطفی هم به قرچک و ورامین کنی د به چند خط مترو نیاز داره حداقل یه خطشو کلیک کنید

  • ابوالفضل ارسالی در

    قرچک
    ورامین
    مسولینشون که خوابن ولی مردمشون بیدار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها