|
کدخبر: 285729

فراهم شدن مقدمات برای احداث ایستگاه جدید در مترو

مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: مقدمات احداث ایستگاه‌های مترو در زمان مناسب فراهم شده و توسعه شبکه مترو با کمترین انحراف از برنامه‌های زمان‌بندی میسر می‌شود.

محسن هرمزی مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: در بحث توسعه و احداث ایستگاه‌های شبکه مترو، نقش مناطقی که درگیر این ایستگاه‌ها هستند، بسیار مهم است در واقع احداث سازه ایستگاه و سایر تمهیدات ترافیکی مرتبط با آن، ایجاب می‌کند تا مناطق مختلف نسبت به تملک املاک و اراضی مورد نیاز، از قبل برنامه‌ریزی کرده و در موعد مقرر اماکن مورد نظر را در اختیار شرکت مترو قرار دهند.

وی افزود: از طرفی با توجه به رویکرد جدید مدیریت شهری مبنی بر استخراج هزینه‌های ساخت ایستگاه‌ها از درون هر پروژه که طرح توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی یا همان TOD را شامل می‌شود، مقرر شده هر منطقه با توجه به ایستگاه‌هایی که قرار است در آن محدوده ایجاد شود، نسبت به ارائه طرح بارگذاری مناسب املاک مرتبط اقدام و آن را طبق برنامه زمان‌بندی تعیین شده، ارائه دهد.

مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: به همین منظور جلسات مشترک مناطق مختلف شهرداری با شرکت مترو تهران به صورت هفتگی در حال برگزاری است تا مقدمات احداث ایستگاه‌های مترو در زمان مناسب فراهم شده و توسعه شبکه مترو با کمترین انحراف از برنامه‌های زمان‌بندی میسر شود.

هرمزی در ادامه گفت: طی نشست‌های انجام شده تاکنون، برخی مشکلات موردی هر ایستگاه در منطقه مربوطه مانند هواکش‌ها، معارضین و … مطرح شده و مناطق نسبت به حل آنها اقدامات لازم را مد نظر قرار داده‌اند.

در جریان سلسله نشست‌های پشتیبانی مناطق از توسعه و احداث ایستگاه‌های مترو، اخیراً جلساتی با حضور شهرداران و مدیران ارشد مناطق ۱۱ و ۲۰ در محل شرکت مترو تهران انجام پذیرفته و این جلسات به مرور زمان با سایر مسئولان شهرداری مناطق مرتبط نیز پیگیری خواهد شد.

منبع: مهر

ارسال نظر