|
کدخبر: 279488 امیرمحمد درویش

گفت و گو گسترش نیوز با اعضای شورای شهر تهران؛

تخریب کنندگان مترو مردم عادی نیستند /خسارت ۵۰۰ میلیاردی!

ناصر امانی به گسترش نیوز گفت: وارد کردن خسارات به اموال عمومی فقط مربوط به شهر تهران نیست و در شهرهای دیگر هم شاهد آن هستیم که بعضی از اعتراض کنندگان، به اموال عمومی و شهری آسیب وارد می کنند.

جامعه تخریب کنندگان مترو مردم عادی نیستند /خسارت ۵۰۰ میلیاردی!

شهر تهران، بیش از ۲ماه است که صحنه اعتراضات مردمی است و در این مدت، عده ای قصد داشتند با آسیب رساندن به اموال شهری، خود را به عنوان معترض معرفی کنند. همچنین شاهد آن بودیم که عده ای در وسط اتوبون ها، نرده های جداکننده را از جایش جدا کرده و به وسط خیابان می اندازند. از طرف دیگر، شاهد آن بودیم که عده ای، در جمع معترضان مترو، حضور پیدا کرده و خود را در لا به لای معترضان قرار می دهند. این افراد با آسیب به مترو، قصد داشتند تا روی خود نام معترض بگذارند. درصورتی که صف معترضان از کسانی که به اموال شهری آسیب وارد می کنند جدا است. خواسته معترضان چیز دیگری است و قطعا آسیب به اموال شهری نیست. خساراتی که در طول این مدت به اموال شهری وارد شده، رقم بسیار قابل توجهی است. گسترش نیوز در این گزارش به وقایع اخیر و همچنین میزان خساراتی که به اموال شهری وارد شده پرداخته است.

شهرداری اقداماتی را انجام دهد

ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران در ارتباط با تظاهرات ۲ماه اخیر و همچنین میزان خسارات وارده به اموال عمومی به گسترش نیوز گفت: طبق آماری که به دست شورای شهر رسیده است، تا هفته گذشته بالغ بر ۵۰۰میلیارد تومان به تاسیسات شهری و خدمات شهری آسیب وارد شده است.

 

ناصر-امانی۱

امانی ادامه داد: شهرداری باید پیش بینی های لازم را در ارتباط با این موضوع انجام دهد و درواقع مانع آسیب رساندن به اموال شهری شود. درواقع چنین موضوعی بر عهده شهرداری است که با برنامه ریزی های دقیق، اقداماتی را انجام دهد که یا آسیب به اموال عمومی وارد نشود یا حداقل میزان خسارات به وسایلی که در اختیار شهروندان قرار دارد وارد شود.

این عضو شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: وارد کردن خسارات به اموال عمومی فقط مربوط به شهر تهران نیست و در شهرهای دیگر هم شاهد آن هستیم که بعضی از اعتراض کنندگان، به اموال عمومی و شهری آسیب وارد می کنند.

امانی خاطرنشان کرد: تا زمانی که این تظاهرات ادامه دارد، نمی توان پیش بینی کرد که چه میزان دیگری قرار است به اموال مردم آسیب وارد شود. شهرداری و ارگان های دولتی، می توانند خساراتی که به اموالشان وارد شده است را جبران کنند، اما بسیاری هستند که مغازه ها و خودروهایشان آسیب دیده است که جبران چنین خساراتی برایشان بسیار دشوار است.

عضو شورای شهر تهران گفت: این کار یک جنایت بزرگ است. آسیب رساندن به اموال مردم که به شکل اجاره ای است و کل سرمایه خود را درون آن مغازه آورده و به کسب درآمد امید دارد، یک جنایت بزرگ محسوب می شود. کسانی که به این شکل اموالشان از دست می رود، می توان گفت که زندگیشان هم از بین می رود. وقتی بعضی از معترضان، مغازه ای را به آتش می کشند، به این فکر نیستند که ممکن است زندگی کسی را به آتش بکشند و آن را نابود کنند. چنین چیزی غیرقابل قبول و غیر قابل جبران است.

شهرداری از ماموریت اصلی خود جا می‌ماند

مهدی عباسی، عضو دیگر شورای شهر تهران در ارتباط با این موضوع، به گسترش نیوز گفت: یک بخشی از آسیب، خسارت‌های مالی است که چنین خساراتی را شهرداری می‌تواند احصا کند و آمار آن را ارائه دهد. مواردی از قبیل از بین بردن سطل های زباله، المان های شهری، تابلوهای ترافیکی، چراغ های راهنمایی و رانندگی، آسیب به وسایل حمل و نقل عمومی به خصوص مترو، که برای سازمان شهرداری بسیار بار هزینه ای بالایی دارد.

عباسی ادامه داد: آنچه از خسارات مالی مهم تر است، مشغول سازی عوامل شهری به بازگرداندن شهر به حالت اولیه است که انرژی مضاعفی را از بدنه شهرداری می گیرد. این کار یعنی عقب ماندن پرسنل شهرداری از کارهای اساسی و توسعه ای شهر. چنین چیزی به مراتب، خساراتی که وارد می‌کند بیشتر از قسمت اول است.

 

مهدی-عباسی

وی افزود: به دلیل آنکه شهر زنده است و میلون ها نفر در شهر تردد می کنند، فرض بگیرید چندین نفرد در یک گوشه ای جمع می شوند و قصد دارند شهر را بهم بریزند و اخلال ایجاد کنند، شهرداری باید در این صورت اقداماتی انجام دهد که زندگی شهری، مجدد به جریان بی افتد، در غیر این صورت یک اخلال در امر آسایش شهروندان به وجود می آید. در نتیجه چنین چیزی بسیار انرژی بر است برای شهرداری.

عباسی خاطرنشان کرد: چنین چیزی باعث می شود تا شهرداری، از ماموریت های اساسی، توسعه ای و تکالیفی که برای کیفیت بخشی به شهر بر عهده دارد، تا حدی لطمه بخورد.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: این نرده‌هایی که از وسط اتوبان‌های شهر توسط معترضان از جایش کنده شده است یا خساراتی که به مترو وارد شده، توسط مردم عادی نبوده است و توسط کسانی اتفاق افتاده که رفتارشان جنبه آشوب و بندالیسم می گیرد. این افراد به راحتی، مترو و وسایل عمومی را دچار آسیب می‌کنند. چنین وسایلی از پول مردم تهیه شده است. هرچیزی که درشهر وجود دارد متعلق به شهروندان است و همه وظیفه دارند از این اموال حفاظت کنند.

وی درباره تردد قطارها، در روزهای اعتراضات مردمی درون مترو اظهار کرد: در روزهایی که متروی تهران صحنه تظاهرات مردمی بود، این امکان پیش می آید که حرکت قطارها با مشکل مواجه شود. اما تمام تلاش سیستم مدیریت شهری بر این بود که وقفه ای در روند حرکت قطار ها پیش نیاید و زمان حرکت طبق روال گذشته درجریان باشد. اگر هم اخلالی در روند حرکت قطارها و ورود آن ها به ایستگاه پیش آمده است بسیار جزئی بوده و برطرف شده است.

ارسال نظر