|
کدخبر: 287589

راه حل مشکلات تهران مشخص شد

شهردار تهران گفت: راه حل ما برای تدبیر مشکلات، جلب مشارکت مردم و نهادهای مختلف برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های شهر تهران و همچنین مولدسازی اموال شهرداری است.

جامعه راه حل مشکلات تهران مشخص شد

جلسه بررسی نحوه توزیع قبوض عوارض نوسازی و پسماند صبح امروز با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، علیرضا جاوید معاون هماهنگی و امور مناطق، لطف الله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران و شهرداران مناطق ۲۲ گانه تهران برگزار شد.

علیرضا زاکانی در این جلسه گفت: در پایتخت طی سالهای گذشته با یک عقب افتادگی تاریخی روبرو بوده‌ایم که برای حل آن، هم به کار بزرگ و هم به اعتبار سنگین نیاز داریم؛ مثلاً در یک نمونه نوسازی حمل و نقل شهری تهران ۵۰۷ همت اعتبار لازم دارد که رقم بزرگی‌ است.

شهردار تهران افزود: در وجه دیگر ماجرا درآمدهای شهرداری نیز کفاف جبران عقب ماندگی‌ها را نمی دهد؛ به همین جهت قدرت عمل ما نسبت به قبل کاهش پیدا کرده و در مقایسه با ابتدای دهه نود، یک پنجم شده است.

وی با اشاره به راهکارهای شهرداری تهران برای مدیریت شهر در چنین شرایطی گفت: راه حل ما برای تدبیر مشکلات، جلب مشارکت مردم و نهادهای مختلف برای سرمایه گذاری در پروژه های شهر تهران و همچنین مولدسازی اموال شهرداری است؛ به همین جهت باید شهرداران مناطق ۲۲ گانه پایتخت با تشکیل اتاق های فکر مختلف، دنبال به کارگیری خلاقیت برای استفاده از ظرفیت های بزرگ مناطق باشند، زیرا اگر کار علمی و فوق العاده ای نکنیم نمی‌توانیم انتظار ایجاد تحولی همه جانبه در شهر تهران داشته باشیم.

علیرضا جاوید معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری در گزارشی پیرامون رقم عوارض نوسازی و پسماند با بیان اینکه رقم این عوارض ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است، اظهار کرد: با توجه به بخشودگی کم نظیری که در نظر گرفته شده و حتی شامل جرائم سال‌های دور نیز می شود، پیش بینی می شود امسال ضریب تحقق درآمدی بیشتری داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: سال‌های قبل این ضریب تحقق قابل توجه نبوده و شهروندان در مواردی چون هنگام انتقال املاک و ... ناچار نشوند، عوارض شهرداری را پرداخت نمی کنند؛ با این حال مطابق برنامه ریزی های صورت گرفته پیش بینی می شود حداقل ۲ هزار میلیارد تومان از این ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان عوارض وصول شود.

لطف الله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران نیز در گزارشی پیرامون نحوه اخذ عوارض نوسازی، کسب و پیشه و پسماند گفت: برای دریافت عوارض برنامه ریزی های متفاوتی انجام داده‌ایم؛ به عنوان مثال توزیع فیش‌های عوارض در میان شهروندان امسال به جای شرکت پست بر عهده کارکنان شهرداری های مناطق مختلف گذاشته شده‌ است.

علی خشنود مدیرکل اداره تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران در ادامه این جلسه اظهار کرد: در سال گذشته بالغ بر هزار و ۹۸۰ میلیارد تومان رقم وصولی شهرداری از قبض‌های عوارض بوده اما در سال جاری تا ۲۰ دی ماه و قبل از توزیع قبوض حدود هزار و ۲۰ میلیارد تومان عوارض دریافت کرده ایم.

وی با بیان اینکه در صورت توزیع مناسب قبوض پیش بینی می شود امسال حداقل رقم وصولی ما دو همت باشد، تصریح کرد: مطابق قانون درآمدهای پایدار، امسال بخشودگی خوبی در بخش عوارض نوسازی در نظر گرفته شده است که مطابق آن تمامی تخلفات شهروندان از سال ۱۳۴۸ تاکنون قابلیت بخشش دارد و همین مسئله می تواند مشوق خوبی برای پرداخت عوارض باشد.

منبع: فارس

ارسال نظر