|
کدخبر: 285918

هزینه نگهداری افراد کارتن خواب چقدر است؟

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران در خصوص هزینه نگهداری هر فرد کارتن‌خواب و بی‌خانمان در گرمخانه‌های شهرداری تهران توضیحاتی ارائه کرد.

امین توکلی‌زاده؛ معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران در نشست خبری خود با اشاره به برنامه‌ریزی شهرداری تهران برای ایام پیش‌ رو اظهار کرد: ویژه‌برنامه‌های شهرداری در قالب جشنواره‌ها همزمان با ولادت حضرت علی (ع) آغاز و ادامه خواهد داشت و این برنامه‌ها ایام شعبان و عید نوروز نیز ادامه خواهد داشت و در نهایت پایان این مراسم‌ها عید فطر سال آینده خواهد بود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه ما در ایام گذشته، شرایط سختی را داشته‌ایم و از آنها عبور کرده‌ایم نیاز به هم‌افزایی و همدلی داریم تا بتوانیم شرایط خوبی را ایجاد کنیم و بر همین اساس برنامه‌های شهرداری تهران آغاز خواهد شد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: محورهای در نظر گرفته شده از سوی شهرداری تهران در راستای ارائه خدمت بهتر و باکیفیت‌تر و با مشارکت و همکاری تمامی معاونت‌ها آغاز خواهد شد تا در این دهه(دهه فجر) شاهد ارائه خدمات مناسب‌تری به شهروندان باشیم.

توکلی‌زاده با اشاره به اجرای طرح استقبال از بهار تصریح کرد: این طرح هر ساله در آستانه سال نو برگزار می‌شود اما امسال این طرح همزمان با آغاز ماه رجب از سوی معاونت خدمات شهری آغاز شده است تا همکاران ما در این مجموعه به نوعی شهر را برای برگزاری جشنواره‌های مختلف آماده کنند.

وی با اشاره به تدارک و برنامه‌ریزی شهرداری تهران برای ماه‌های رجب، شعبان، رمضان، ایام دهه فجر و ایام نوروز تصریح کرد: در تمام این ایام برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده شده است و همانطور که گفته شد این برنامه‌ها همزمان با ولادت حضرت علی(ع) و روز پدر آغاز خواهد شد و ان‌شاءالله امسال نیز ما پیاده‌روی ۱۰کیلومتری را برگزار خواهیم کرد که در ارتباط با سازوکار و مسیر آن در روزهای آتی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران با اشاره به ظرفیت شهرداری تهران خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده بخش‌های مختلف شهرداری که در حوزه‌های فرهنگی فعالیت دارند قرار است در انجام برنامه‌های تدارک دیده شده همکاری و مشارکت داشته باشند تا شاهد یک هم‌افزایی باشیم. ضمن اینکه ذیل آن از دستگاه‌ها و سازمان‌ها و گروه‌های مردمی نیز استفاده خواهیم کرد.

توکلی‌زاده با بیان اینکه تا به حال ۳۵الی ۳۶جلسه از قرارگاه اجتماعی برگزار شده است، گفت: در حوزه فرهنگی نیز انسجام مناسبی شکل گرفته و شاهد اتفاقات خوبی در این بخش بوده‌ایم.

وی با اشاره به تاکید شهردار تهران مبنی بر استفاده از مشارکت مردمی در اجرای برنامه‌ها تصریح کرد: بر همین اساس محوریت برنامه‌های ما مساجد و هیئات مذهبی خواهد بود ضمن اینکه تمام برنامه‌های مناسبتی شهرداری تهران در پایتخت با مشارکت هیئات مذهبی، مساجد، گروه‌های مردمی شکل خواهد گرفت.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران با اشاره به برگزاری برنامه‌های مناسبتی در سال گذشته و تجربیات آن گفت: سال گذشته مهمانی ۱۰کیلومتری در پایتخت اجرا شد و در نهایت امسال قرار است پس از رفع ایرادات و نواقص این مراسم برگزار شود.

توکلی‌زاده ادامه داد: همزمان با ایام دهه فجر نیز جشنواره ویژه‌ای برای شهروندان تهرانی برگزار خواهد شد ضمن اینکه در ایام دهه فجر، برنامه‌های متعددی در سطح نواحی، محلات و مناطق و همچنین مکان‌هایی همانند برج میلاد، دریاچه شهدای خلیج فارس، برج آزادی و پل طبیعت برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به تدارک برنامه‌های دهه فجر در ۱۱۰نقطه از شهر تهران و ۲۲میدان بزرگ در شهر تهران گفت: در برنامه امسال سراهای محلات و سایر مجموعه‌ها مشارکت خواهند داشت.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران همچنین از فعال شدن جشنواره‌های شهرداری تهران خبر داد و افزود: پس از یک وقفه در سال‌های گذشته مجددا دبیرخانه جشنواره‌ها فعالیت خود را آغاز کرده است و بنا داریم با تجربیاتی که از سال‌های گذشته کسب کرده‌ایم؛ جشنواره امسال را به صورت ویژه برگزار کنیم.

وی همچنین از تدوین سند برگزاری جشنواره‌های مدیریت شهری خبر داد و گفت: قرار است جشنواره‌هایی تحت عنوان جشنواره آرمان نیز در سطح شهرهای بزرگ نیز در سطح کشور اجرا شود.

توکلی‌زاده در ادامه نشست خبری با اشاره به موضوع آسیب‌های اجتماعی و پرداختن به آن، اظهار کرد: در این دوره از مدیریت شهری توجه ویژه‌ای به این مسئله شده است. البته در این بخش نیز رسانه‌ها نگاه ویژه‌ای را به این مسئله داشته‌اند و شهرداری تهران با مشارکت خیرین و نیکوکاران، به این موضوع پرداخته است.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها