|
کدخبر: 287363

شهردار تهران: غافل گیری معنایی ندارد

شهردار تهران با بیان اینکه زمانی که هواشناسی بارش برف را اعلام می‌کند دیگر غافل گیری معنایی ندارد تاکید کرد: افرادی که می‌گویند شهرداری غافلگیر شده، می‌خواهند مسئله را از سر خود باز کنند.

جامعه شهردار تهران:  غافل گیری معنایی ندارد

علیرضا زاکانی شهردار تهران امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما شاهد ۹ بار بارش برف در تهران بودیم؛ شهرداری از آذرماه و قبل تر از آن دستورالعمل‌های خود را برای شش ماه دوم اعلام کرد.

وی افزود: وظایف هر کدام از بخش‌ها مشخص شد و این قصه‌ها که تعریف می‌کنند شهرداری غافل گیر شد اینگونه نیست، خودشان غافلگیر شدند. ما پذیرای انتقادهای درست هستیم. گره اولی که در برف اول اتفاق افتاد، در اتوبان صیاد و اتوبان امام علی (ع) بود. یک تصادفی رخ داد و انسداد همراه با بارش برف ایجاد شد. در برف دوم نیز اتوبان ارتش را مه گرفت. ما دیگر برای مه گرفتگی نمی‌توانیم کاری انجام دهیم.

شهردار تهران عنوان کرد: عملاً اتفاقی افتاد و سبب شد گره‌ای در اتوبان ارتش ایجاد شود. این پنجشنبه که شاهد بارش برف بودیم بنده خودم از صبح در منطقه ۵ بودم. حدود ۱۰ و نیم شب بنده از این منطقه خارج شدم. شب قبل از آن نیز هماهنگی‌های جدی صورت گرفته بود. نکته حائز اهمیت این است که در روز پنج شنبه منطقه ۲ ما نیز درگیر شد. ترافیک در یادگار امام نیز به همین بخش باز می‌گردد.

زاکانی خاطرنشان کرد: در روز پنج شنبه اتوبان یادگار امام را ما در سه نوبت شن پاشی و نمک پاشی کردیم. سه نوبت نیز برف بارید. الان دیگر غافل گیری معنایی ندارد. هرکس بگوید غافل گیر شدم، خیلی بی عرضه است. قطعاً تمهیدات از قبل اندیشیده می‌شود. زمانی که هواشناسی بارش برف را اعلام می‌کند دیگر غافل گیری معنایی ندارد. این افراد که می‌گویند شهرداری غافلگیر شده می‌خواهند مسئله را از سر خود باز کنند، چراکه در دوران خودشان همین افراد بودند که غافل گیر شدند.

وی تصریح کرد: ما یک نقشه عملیات داریم و ما برای هر مقطعی یک عملیات طراحی می‌کنیم.روز پنج شنبه برف سومی که در یادگار امام بارید در زمان پیک بود. در ساعت پیک به طور معمول یادگار امام ترافیک هست. در این اوج ترافیک بعد از ظهر برف بارید و ترافیک تشدید شد. ما شن پاشی انجام داده بودیم. ما در روز عادی در ساعت پیک در این اتوبان ترافیک داریم چه برسد برف ببارد و چه برسد که بوران نیز شود و چه برسد سرما نیز تشدید گردد. سرمای روز پنج شنبه از روز یکشنبه نیز بیشتر بود.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها