|
کدخبر: 287155 امیرمحمد درویش

اختصاصی گسترش نیوز؛

تیر خلاص قیمت سکه به ازدواج! / بهای طلاق سنگین شد

در جامعه امروزی، مسائل و مشکلات بسیاری سبب شده است تا یک زندگی مشترک دچار فروپاشی شود و بهای این فروپاشی بسیار سنگین خواهد بود.

جامعه تیر خلاص قیمت سکه به ازدواج! / بهای طلاق سنگین شد

زندگی مشترک، همواره با ناهمواری‌هایی همراه است که این امکان وجود دارد تا زن و شوهر خودشان بانی وضع موجود نباشند و بر اساس اتفاقات و شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه، یک سری ناهمواری‌ها در زندگیشان پیش بیاید. با توجه به این امر، امکان طلاق در زندگی مشترکشان تا حد بسیاری افزایش میابد و یک زندگی که در اوایل با خوشی شروع شده است از هم می‌پاشد.

طلاق-۱

گاهی هم ممکن است تا طرفین، شرایطی را به وجود بیاورند که شخص مقابل، دیگر حاضر به ادامه زندگی نباشد و بخواهد زندگی مشترک را ترک کند. پیش آوردن چنین شرایطی می‌تواند بی‌تفاوت بودن نسبت به شریک زندگی باشد یا بسیاری از چیزهای دیگر که تا قبل از ازدواج، هیچکدام از طرفین چنین رفتاری را از خود نشان نداده بودند.

برای همین بسیاری از روانشناسان بر این باور هستند که زندگی مشترک با دوران دوستی تفاوت‌های فراوان دارد. این روان‌شناسان معتقد هستند، زمانی که یک رابطه دوستی میان دختر و پسر شکل می‌گیرد، طرفین سعی بر این دارند تا برای از دست ندادن یک دیگر، رفتارهایی خوشایند از خود بروز دهند و در اصطلاح، خود واقعی را بروز ندهند. به همین دلیل زمانی که وارد زندگی مشترک می‌شوند و در واقع زیر یک سقف قرار می‌گیرند، بعد از گذشت زمان، خود واقعی را نشان می‌دهند.

طلاق-۲

باوجود چنین شرایطی، زمانی که شریک زندگی متوجه می‌شود تا این آدم، با دوران قبل از زندگی مشترک تفاوت‌هایی را دارد، شروع به بهانه‌گیری می‌کند که در گذشته چنین نبوده است اما الان تفاوت‌های بسیاری دارد. به همین دلیل امکان طلاق در زندگیشان شدت خواهد کرد و یک زندگی که با شور و شوق آغاز شده است به بن بست سیاهی به اسم طلاق می‌رسد.

در گذشته‌ای نه چندان دور، زندگی‌های مشترک، رنگ و بویی دیگری داشت و آمار طلاق مانند الان نبود. خانواده درکنار یکدیگر زندگی می‌کردند و با خوبی و بدی می‌ساختند. عده دیگر از روانشناسان اعتقاد دارند که در زمان گذشته، سطح توقعات طرفین از یکدیگر بسیار پایین بوده و یا اصلا توقع چندانی را نداشتند. به همین دلیل است که اگر نگاهی به زندگی کسانی که در ۲۰ تا ۳۰ سال قبل با یکدیگر ازدواج کرده‌اند نگاهی کنیم، متوجه خواهیم شد تا استحکام زندگیشان بیشتر از زوج‌های الان است.

مهریه-سکه

داشتن توقع بالا در زندگی مشترک سبب خواهد شد تا زندگی از دوام بالایی برخوردار نباشد و در گذشت چند ماه و یا مدت بیشتر به طلاق بی‌انجامد. چشم و هم چشمی که این روزها در زندگی خیلی از زوجین دیده می‌شود، سبب خواهد شد تا میل طرفین به زندگی رفته رفته از بین برود. به عنوان مثال زمانی که چیز گران قیمتی را در زندگی شخص دیگر مشاهده می‌کنند، توقع دارند تا همسرشان هم مانند همان را تهیه کند اما شرایط اقتصادی چنین اجازه‌ای را به آنها نمی‌دهد. زمانی که مرد قبل از ازدواج به شریک زندگی آینده خود وعده‌هایی را می‌دهد، توقع به وجود می‌آید و این امر سبب پیش آمد چشم و هم چشمی می‌شود که پدیده‌ای به شدت مخرب و خطرناک برای زندگی زناشویی به شمار می‌آید.

مهریه-۲

از طرف دیگر، روانشناسان، زندگی مشترک را مانند هندوانه‌ای در بسته می‌دانند. هرچقدر تصویر زیبایی داشته باشد، اما تا وارد آن نشوید، متوجه نخواهید شد که چه خبر است. برای همین بسیاری از زوجین زندگی مشترک را مانند دوران دوستی می‌دانند و زمانی که وارد زندگی می‌شوند متوجه خواهند شد، چه میزان تفاوت دارد.

روی دیگر ورود به زندگی مشترک این گونه است که دختر، برای فرار از محیط منزل، می‌خواهد به سرعت ازدواج کند و با پسر مورد علاقه‌اش وارد زندگی مشترک شود. به همین دلیل پسر را مجبور می‌کند تا هرطور شده مقدمات زندگی را فراهم کند. چنین ازدواجی، باتوجه به آنکه، به سرعت انجام می‌شود، قطعا مشکلاتی را در دوران زندگی پدید خواهد آورد که راهی به جز طلاق باقی نخواهد گذاشت. برای همین هم دختر و هم پسر دچار شکستی بزرگ در زندگی خواهند شد.

مهریه سنگین خوشبختی نمی‌آورد

روانشناسان بسیاری معتقد هستند، که مهریه سنگین، نمی‌تواند برای جریان زندگی خوشبختی بیاورد. بسیاری از افراد وجود دارند که مهریه‌های بسیار بالا برای شروع زندگی تعیین می‌کنند که امری بسیار اشتباه است. پسر برای آنکه بتواند دختر مورد علاقه‌اش را به‌دست بیاورد و زندگی مشترک را با او آغاز کند، تن به مهریه سنگین می‌دهد که برای او به شدت دچار دردسر خواهد شد. عده کمی از دختران هم وجود دارند که با قصد و نیت قبلی، وارد زندگی یک پسر می‌شوند تا بتوانند از طریق گرفتن مهریه پول خوبی را به جیب بزنند. از همین رو، اعتقاد بسیاری از روانشناسان بر این است که میزان مهریه باید پایین باشد و مهریه بالا خوشبختی نخواهد آورد.

طبق اعلام دولت، مهریه تا ۱۱۰ سکه نیازی به اثبات زوجه مبنی بر استطاعت زوج نیست و قابل اخذ از مرد است. درواقع اگر مرد توان مالی پرداخت مهریه را داشته باشد و آن را پرداخت نکند، دادگاه اموال او را ضبط خواهد کرد، اما اگر توان همین مهریه مصوب که توسط دولت تعیین شده است را نداشته باشد، دادگاه مهریه را برای او قسط بندی می‌کند. ۱۱۰ سکه با قیمت روز معادل ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است.

با توجه به آنکه نرخ سکه طلا، به صورت لحظه‌ای درحال افزایش است، بعد از آنکه یک زندگی مشترک به جدایی ختم می‌شود، مرد باید بهای سنگینی را پرداخت کند. در دادگاه‌ها هم شرایط پرداخت مهریه در صورتی که مرد توان پرداخت پرداخت تمام سکه‌ها را نداشته باشد برای او قسط بندی می‌کند. به عنوان مثال، مرد باید ماهی ۱سکه بپردازد. با این وجود درصورت درخواست زن برای گرفتن مهریه به صورت قسطی، مرد باید به صورت ماهانه، مبلغ ۲۴میلیون و ۹۰۰ هزار تومان پرداخت کند. بهای زندگی که یا زود شروع شده است و یا هرطور که شما برداشت می‌کنید.

آمار طلاق

بد نیست که یه آمار از میزان طلاق در جامعه را بدانید. بر پایه آمار ثبت احوال کشور از کل ۱۴۲ هزارو ۲۹۸ ازدواج ثبت شده در بهار امسال، ۵۲ هزار و ۱۵۵ ازدواج در فروردین ماه، ۴۴ هزارو ۵۵۶ ازدواج در اردیبهشت ماه و ۴۵ هزارو ۵۸۷ مورد ازدواج نیز در خردادماه به ثبت رسیده است.

همچنین از مجموع ازدواج‌های ثبت شده در ۳ ماه نخست امسال در کشور بیشترین ازدواج‌ها به ترتیب مربوط به استان‌های تهران با ۱۶ هزارو ۲۲۵، خراسان رضوی با ۱۲ هزارو ۴۰۱ مورد و خوزستان با ۱۰ هزارو ۹۳۹ مورد است.

طلاق-۵

همچنین کمترین ازدواج ثبت شده در کشور نیز در همین زمان به ترتیب مربوط به استان‌های سمنان با ۸۱۸ ازدواج، ایلام یک‌هزار و ۳۷ مورد و یزد با یک هزارو ۵۱۵ مورد ازدواج بوده است. همچنین بر اساس گزارش آمار ثبت احوال کشور، بیشترین طلاق ثبت شده در کشور نیز به ترتیب مربوط به استان‌های تهران با ۷ هزارو ۹۲۶ مورد طلاق، خراسان رضوی ۴ هزارو ۸۰۹ مورد و فارس با ۲ هزارو ۵۲۵ طلاق بوده است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها