|
کدخبر: 285990

این منطقه ریه تنفسی تهران است

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران بر لزوم بازنگری طرح ویژه حفاظت، صیانت و ساماندهی باغات و برنامه ساماندهی حریم وبستر روددره کن تاکید کرد.

زهرا شمس‌احسان عضو و رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران صبح امروز (یکشنبه) در صد و بیست و پنجمین جلسه شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود با تاکید بر تاخیر در ساز و کار رفع ابهامات پیرامون طرح های موضعی کن گفت: در دهه‌های اخیر همواره تاکید شده که منطقه کن یکی از ریه‌های تنفسی تهران بوده و بر همین مبنا، نگهداشت بایسته و شایسته باغ‌ها و همچنین ساماندهی حریم و بستر روددره و رودخانه کن در دستورکار مجموعه مدیریت شهری تهران قرار گرفته است.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: بر اساس این رویکرد "طرح ویژه حفاظت، صیانت و ساماندهیپی باغات کن" در سال ۱۳۹۷ در شورای عالی معماری و شهرسازی ایران به تصویب رسید؛ همچنین بعد از آن، "طرح ویژه طراحی شهری محله کن" مورخ ۱۳۹۹ در کمیسیون ماده ۵ تصویب شد.

وی گفت: با توجه به استقبال کم اهالی کن و نارضایتی اهالی و نمایندگان آن‌ها از شهرداری و از سوی دیگر لزوم انطباق این طرح با طرح موضعی ساماندهی رودخانه و مسیل کن وفق سند طرح جامع شهر تهران، بازنگری هر دو طرح با هدف اجرایی‌تر کردن آن‌ها در محدوده بافت فرسوده و باغات محله کن و همچنین هماهنگی آن‌ها با هم در دستور کار مجموعه مدیریت شهری تهران قرار گرفت.

شمس‌احسان افزود: حفاظت و نگهداشت اراضی واجد ارزش‌های اکولوژیکی رسالتی گریزناپذیر خواهد بود و در حوزه روددره کن نیز که یکی از پتانسیل های با ارزش جهت خلق فضاهای سرزنده، پویا و بهبود دهنده کیفیت هوا است باید رویکرد حفاظت سبز رود دره و رعایت الزامات حریم کیفی و کمَی روددره مطابق برنامه جامع احیای رودخانه های شهر تهران از جمله اولویت های مدیریت شهری است.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران اظهار کرد: لذا با عنایت به مراتب ذکر شده و با توجه به مطالبه گسترده اهالی کن، لازم است اقدام جدی از سوی شهرداری جهت رفع ابهامات و بررسی اشکالات و تعیین تکلیف هماهنگی بین وضعیت بازنگری طرح ویژه حفاظت، صیانت و ساماندهی باغات و برنامه ساماندهی حریم وبستر روددره کن برای تصویب در مراجع فرادستی و اجرایی شدن آنها در محدوده ارزشمند طبیعی و زیست محیطی کن صورت گیرد.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها