|
کدخبر: 284269

دزد درختان شهر دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان شیروان از دستگیری سارق سابقه داری که اقدام به سرقت تنه درختان می کرد، خبر داد.

سرهنگ مجید یگانه پور اظهار کرد: طی چند روز گذشته اخباری مبنی بر سرقت درختان در حوالی روستاهای شهرستان، به پلیس اطلاع داده شد که بلافاصله موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه ماموران انتظامی این فرماندهی به جهت بررسی موضوع به مکان های وقوع سرقت اعزام شدند، افزود: در بررسی به عمل آمده مشخص شد که سارق بعد از قطع درختان، با یک دستگاه خودروی باری، تنه های بریده شده را سرقت می کند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه با تلاش ماموران و همچنین همکاری اهالی روستا، متهم شناسایی و در یکی از محور های مواصلاتی شهرستان در حال انتقال تنه درختان سرقتی دستگیر شد، گفت: متهم بعد از انجام بازجویی و تکمیل تحقیقات به ۷ فقره سرقت اعتراف و برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و در نهایت خودروی وی نیز به پارکینگ منتقل شد.

سرهنگ یگانه پور با بیان اینکه ارزش این تعداد تنه درخت سرقتی حدودا ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، خاطرنشان کرد: ایراد خسارت به محیط زیست و ایجاد ناامنی برای مردم جرم بوده و با افرادی که مرتکب اینگونه موضوعات شوند قطعا برخورد خواهد شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شیروان از شهروندان و خصوصا روستاییان خواست تا در صورت اطلاع از اینگونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 فرمانده انتظامی شهرستان اسفراین نیز در خبری دیگر از دستگیری سارق سابقه دار و کشف ۵ فقره سرقت سیم و کابل خبر داد.

سرهنگ محمد روهنا اظهار کرد: در پی وقوع چند مورد سرقت سیم و کابل های مخابراتی در سطح شهرستان اسفراین بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران مبارزه با سرقت پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه ماموران با انجام اقدامات پلیسی و بازبینی دوربین های مداربسته موفق به شناسایی سارق سابقه دار شدند، افزود: ماموران با هماهنگی قضایی در یک اقدام غافلگیرانه سارق را در مخفیگاهش در حال سوزاندن سیم و کابل های مخابراتی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم در بازجویی های به عمل آمده به ۵ فقره سرقت سیم و کابل مخابراتی در سطح شهرستان اعتراف کرد، یادآور شد: متهم پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به دادسرای اسفراین معرفی شد.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها