|
کدخبر: 283619

سرقت بزرگ از دیواره‌های صوتی در بزرگراه‌ها

معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از شناسایی و جانمایی ۲۰ ایستگاه جدید اتوبوس تندرو در نقاط مختلف پایتخت خبر داد.

محمدرضا شیخ بهایی روز دوشنبه در تور رسانه‌ای خبرنگاران ضمن بازدید از اصلاح هندسی نقطه‌ای پرخطر در محدوده بزرگراه چمران افزود: ۲ ایستگاه اتوبوس تندرو در محدوده بزرگراه چمران و گیشا و یک ایستگاه در باقرخان اجرا شده و پس از این سه نقطه، ایستگاه‌های خط یک بهسازی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه اصلاح هندسی در بحث روانی و ایمنی ترافیک تأثیر بسیاری دارد افزود: ۲ مورد اصلاح هندسی در محدوده بزرگراه چمران تقاطع گیشا صورت گرفته است، در گذشته اتوبوس‌ها در کنار بزرگراه می‌ایستادند و با پیاده شدن و عبور مردم، تصادف رخ می‌داد؛ برای جلوگیری از این اتفاق، گذرگاهی در این مسیر احداث شده تا یک مسیر مجزا برای عبور اتوبوس‌های خط ویژه ایجاد شود تا مسافر پس از پیاده شدن به صورت مستقیم داخل بزرگراه نباشد.

شیخ بهایی با بیان اینکه در مجموع در یکسال گذشته حدود ۱۸ نقطه در سطح شهر به مبلغ ۱۳ میلیارد تومان اصلاح هندسی بزرگراهی شده است، افزود: اکنون پنج نقطه در دست انجام است و چهار نقطه پرخطر دیگر تا پایان امسال انجام خواهد شد و امسال ۱۷ میلیارد تومان برای اصلاح هندسی نقاط پرخطر پرداخت شده است.

معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره مسقف سازی پایانه‌های حمل و نقل عمومی اظهار داشت: ۲ مسقف سازی در چند روز گذشته افتتاح شده و در یکسال گذشته ۶ پایانه حمل و نقل عمومی مسقف سازی شدند و اکنون در منطقه ۱۶ یک مسقف سازی به مبلغ ۴۰ میلیارد تومان باید انجام شود.

شیخ بهایی با اشاره به سرقت دیواره‌های صوتی در بزرگراه‌ها گفت: امروز مرمت دیوارهای صوتی بزرگراه صدر به پایان می‌رسد، ۱۶.۵ کیلومتر طول دیوارهای صوتی بزرگراهی است که ۳۰۰ متر طول باقی مانده و تا پایان سال مرمت و تکمیل می‌شود.

در ادامه، خبرنگاران از بوستان آموزش ترافیک در منطقه چهار بازدید کردند که در این بازدید اعلام شد همه خدمات پارک‌های ترافیکی شهر تهران رایگان است و آموزش‌های ترافیکی به شهروندان به ویژه دانش آموزان ارائه می‌شود.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها