|
کدخبر: 276590

آمادگی پایتخت برای نوسازی ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران با اشاره به تزریق ۲۰۰ دستگاه اتوبوس و ۶۳ دستگاه مینی بوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران گفت: ورود هر دستگاه اتوبوس جدید در کاهش ترافیک و آلودگی هوا تاثیرگذار است.

جامعه آمادگی پایتخت برای نوسازی ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی

میثم مظفر، در تشریح روند نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران گفت: در هفته جاری شاهد تزریق ۲۰۰ دستگاه اتوبوس جدید در کنار ۶۳ دستگاه مینی بوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت بودیم. قاعدتا هرچه به تعداد اتوبوس‌های جدید پایتخت افزوده شود کارآمدی آن افزایش می‌یابد. از سوی دیگر ورود هر دستگاه اتوبوس جدید در کاهش ترافیک، مدت زمان سررسید اتوبوس‌ها و کاهش آلودگی هوا تاثیرگذار است.

وی افزود: درحال حاضر حداکثر ۳۰۰۰ دستگاه اتوبوس فعال در سامانه حمل و نقل عمومی شهر تهران داریم درحالیکه نیاز این شهر حداقل ۷۰۰۰ دستگاه اتوبوس است. برهمین اساس طی توافقی که شهرداری تهران با وزارت کشور داشته امیدواریم سرعت روند توسعه ناوگان اتوبوسرانی افزایش یابد و شاهد تحول چشمگیری در خدمت رسانی به شهروندان در حوزه حمل و نقل عمومی باشیم.

وی ادامه داد: اتوبوسرانی در دوره گذشته دچار عقب ماندگی تاریخی شده و نیاز به یک جهش و تحول پرسرعت دارد. در هفته جاری دوهزارمین تاکسی فرسوده نیز در شهر تهران و در دوره جدید مدیریت شهری نوسازی شد اما در نوسازی ناوگان تاکسی بسیار عقب هستیم و حدود ۴۰هزار تاکسی فرسوده در سطح شهر تهران وجود دارد که انتظار می رود در روند نوسازی آنها شاهد یک جهش پرسرعت باشیم تا خدمات در شان شهروندان تهرانی در حوزه تاکسیرانی داشته باشیم.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها