|
کدخبر: 280006 امیرمحمد درویش

گزارش گسترش نیوز از یکصد و نهمین جلسه شورای شهر تهران

نمای ساختمان ها از یکنواختی خارج می شود

مهدی چمران در یکصد و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حضور معاونت حمل و نقل و ترافیک در شورا نیز به دلیل ارائه همین گزارش ۶ ماهه است.

جامعه نمای ساختمان ها از یکنواختی خارج می شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: گزارش هایی از بخش‌های مختلف آماده و در شورا ارائه خواهد شد. ممکن است پایان پاییز نیز گزارش ۳ ماهه ارائه شود، چرا که فعالیت ها در این فصل بیشتر خواهد بود.

چمران، با بیان اینکه برای جلوگیری از یکنواخت بودن ساختمان های تهران پیشنهادی به صورت لایحه از سوی شهرداری ارائه شده است، خاطرنشان کرد: عقب رفتگی و پیش رفتگی هایی پیش‌بینی شده است تا نماسازی بهتری انجام شود و امتیازاتی برای آن پیش بینی شد. برای مثال اگر ۲طبقه به صورت ایوان ساخته شود، زیربنا لحاظ نخواهد شد.

چمران با بیان اینکه این لایحه دست معماران را باز می کند که در نماسازی از احجام استفاده کنند، یادآور شد: ساختمان‌هایی که طراحی می‌شوند، مشمول این لایحه خواهند شد. این پیشنهاد مثبت و عملیاتی است و می‌تواند کارایی داشته باشد. این طرح تنها به دلیل ایجاد تنوع خواهد بود که البته به معماری ایرانی نیز در این راستا دست خواهیم یافت. کمیسیون نما دقت خوبی دارد و تنوعی ایجاد شده که در سطح شهر شاهد آن هستیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها