|
کدخبر: 277821 امیرمحمد درویش

گزارش گسترش نیوز از یکصد و دومین جلسه شورای شهر تهران

زباله ها دیگر به جنوب تهران منتقل نمی شوند/ مزایای mrf چیست؟

هزینه های انتقال پسماند با راه اندازی این مراکز کاهش پیدا می کند و آثار زیست محیطی نیز کاهش می یابد.

جامعه زباله ها دیگر به جنوب تهران منتقل نمی شوند/ مزایای mrf چیست؟

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر، درحاشیه یکصد و دومین جلسه شورا، ضمن تقدیر از راه اندازی مراکز MRF گفت: هشت پهنه در تهران برای این موضوع در نظر گرفته شده و پس از این زباله ها دیگر به جنوب تهران منتقل نمی شوند و فشرده سازی زباله در ایستگاه های میانی انجام نمی شود و شرایط برای تبدیل به کمپوست فراهم می شود و پسماند کیفیت خود را از دست نمی دهد.

وی همچنین اضافه کرد: هزینه های انتقال پسماند با راه اندازی این مراکز کاهش پیدا می کند و آثار زیست محیطی نیز کاهش می یابد. دفن پسماند تبعات زیست محیطی داشت گرچه آرادکوه کمترین آسیب ها را داشت و از بهترین نقاط بود اما با راه اندازی مراکز میانی سرعت کار بالا می رود و آثار زیست محیطی دفن پسماند کمتر می شود.

پیرهادی با بیان اینکه احتمال ارائه برنامه چهار ساله توسعه از سوی شهرداری در روزهای آینده وجود دارد، خاطرنشان کرد: باید اقدامات کارشناسی در این زمینه صورت بگیرد و بر همین اساس اصلاحیه بودجه و همچنین بودجه سال ۱۴۰۲ نباید با برنامه چهار ساله همزمان باشد. از طرفی دیگر هنوز گزارشی از پایش عملکرد برنامه چهار ساله سوم ارائه نشده و باید این گزارش ارائه شود تا بتوانیم آن را بررسی کنیم.

وی گفت: در این طرح شیرابه های ناشی از زباله های تر که در خیابان ها راه می افتند و درون مخازن زباله انباشته می شوند مورد تصفیه قرار می گیرند و باعث کاهش آسیب رسانی به محیط زیست می شود.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها