|
کدخبر: 259741

شاخص‌های بهداشتی در مناطق کم برخوردار تهران مناسب نیست

عضو شورای شهر تهران گفت: شاخص‌های بهداشتی در مناطق کم برخوردار تهران مناسب نیست و از دولت و مجلس انتظار می رود ضمن توجه به موضوع سلامت تهران، در توزیع بودجه های مربوطه دقت کافی داشته باشند.

اجتماعی شاخص‌های بهداشتی در مناطق کم برخوردار تهران مناسب نیست

سوده نجفی نطق پیش از دستوری را در ابتدای جلسه مطرح کرد و گفت: متاسفانه وضعیت ارائه خدمات بهداشتی در شهر تهران نسبت به بسیاری از نقاط کشور مطلوب نیست و مدیریت شهری با استفاده از خانه‎های سلامت که در سراهای محله وجود دارد این موضوع را جبران کرده است.

او با بیان اینکه شاخص‌های بهداشتی در مناطق کم برخوردار تهران مناسب نیست گفت: از دولت و مجلس انتظار می رود ضمن توجه به موضوع سلامت تهران، در توزیع بودجه های مربوطه دقت کافی داشته باشند تا شهروندان تهران از سطح عادلانه تری از خدمات برخوردار شوند.

نجفی تاکید کرد که فضاهای عمومی شهری می‌تواند نقش مهم و تأثیرگذاری بر آرامش روانی و شادکامی شهروندان داشته باشد. در این میان سلامت روانی اقشار جامعه، یکی از مباحث مهم بوده که نیازمند سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های دقیق و صحیح است و اتخاذ رویکردهای نوین برنامه‌ریزی و طراحی محیط برای ارتقای سلامت شهروندان ضروری به نظر می رسد.چراکه فضاهای عمومی نامطلوب و فاقد کیفیت اجتماعی، کالبدی و خدمات شهری نه تنها مشارکت شهروندان را با مشکل مواجه می‌کند بلکه موجب جامعه‌گریزی افراد هم می‌شود.

رییس کمیته سلامت گفت: متاسفانه در حال حاضر نگاه  به موضوع سلامت در شهر تهران بیشتر معطوف به سلامت جسم است و به سلامت روح و روان توجهی نمی شود که انتظار می رود در راستای ارتقای آگاهی و دانش و در واقع سواد سلامت مردم و شهروندان اقداماتی صورت گیرد.

منبع: ایلنا

ارسال نظر