|
کدخبر: 277290 امیرمحمد درویش

گزارش گسترش نیوز از یکصمدین جلسه شورای شهر تهران

تراموا می‌تواند بخشی از نیازها را پاسخ دهد/ پایتخت با بحران آب روبه رو است

در یکصدمین جلسه شورای شهر تهران مطرح شد: تراموا می‌تواند بخشی از نیازها را پاسخ دهد، اما باید مطالعات به دست شورا برسد.

جامعه تراموا می‌تواند بخشی از نیازها را پاسخ دهد/  پایتخت با بحران آب روبه رو است

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرک‌سازی در تهران نیاز به بررسی دقیق‌تر دارد، اما باید از این اقدام حمایت کنیم.

پرویز سروری در حاشیه یکصدمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه موضوع حمل و نقل برای شورا و شهرداری مساله اول است، اظهار کرد: این طرح در دست مطالعه اولیه است، اما از هر ظرفیتی که بتواند گشایش ایجاد کند و شبکه متصل داشته باشیم، استقبال می کنیم. هنوز گزارش دقیق در خصوص تراموا به شورا داده نشده و در مرحله مطالعه است.

 

پرویز-سروری

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: تراموا می‌تواند بخشی از نیازها را پاسخ دهد، اما باید مطالعات به دست شورا برسد.

وی با اشاره به ظرفیت شهرک سازی در تهران یادآور شد: ظرفیت در تهران وجود دارد، اما به شهرک هایی که سرانه ها را تامین و آسایش ایجاد کند، نیاز داریم. آنچه شهردار عنوان کرده سبد نیازهای مردم در یک مختصات است. باید این شهرک‌ها تمام نیازها را پاسخ دهد و مردم بتوانند دسترسی لازم برای تامین نیازهای خود را داشته باشند. در تهران این امکان وجود دارد و باید حمایت کنیم اما نیاز به بررسی دقیق تر دارد.

مشکلات میان مدیریت شهری و راه آهن حل شود

علیرضا نادعلی سخنگو و نایب رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در صدمین جلسه شورا در تذکری اظهار کرد: در سلسله بازدیدهای چهارشنبه های فرهنگی هفته گذشته در منطقه ۱۷ شهرداری ۱۷ تهران حضور پیدا کردم و از پروژه‌های فرهنگی منطقه بازدید کردم؛ در همین زمینه از پروژه باغ راه حضرت فاطمه (س) نیز بازدیدی کردم که در همین زمینه لازم است تذکری بدهم.

وی افزود: مطابق بازدید به عمل آمده در طرح چهارشنبه های فرهنگی مورخ ۲۷مهرماه از منطقه ۱۷شهرداری تهران و علیرغم تذکرات و پیگیری های صورت گرفته اعضای محترم شورای شهر همچنان شاهد وجود مشکلات و موانعی برای پروژه باغ راه حضرت زهرا (س) در این منطقه هستیم.

 

نادعلی-شورا

سخنکوی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد:  وجود سوله های صنعتی رها شده راه آهن در میان باغ راه عملاً باعث شکل گیری آسیب های اجتماعی نظیر تجمع معتادین در سوله ها و نارضایتی مردم منطقه شده است. پروژه ای که برای افزایش سرانه های فرهنگی و فضای سبز منطقه برنامه ریزی شده بود اینک با برجا ماندن موانعی که ذکر شد، خود تبدیل به یکی از معضلات مهم منطقه شده است.

نادعلی ادامه داد: علیرغم پیگیری های شهردار محترم منطقه و همکارانشان به نظر می رسد رفع موانع موجود نیاز به ورود جدی شهردار محترم تهران و حصول توافقات اجرایی با راه آهن کشور جهت به ثمر رساندن این پروژه مهم و گزارش به شورای اسلامی شهر تهران دارد.

وی افزود: چندین سال است شهروندان منطقه ۱۷ و ۱۸ درگیر این موضوع هستند و به شدت فرسایشی شده است و اگر این مشکل میان مدیریت شهری و راه آهن حل شود می تواند کمک شایانی به شهروندان تهرانی باشد و امیدوارم نفع مردم در نظر گرفته شود.

وقتی واقعیت را به مردم نمی گوییم حساسیت مصرف را احساس نخواهند کرد

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا نیز با اشاره به مصرف آب در تهران، گفت: پایتخت با بحران آب روبه رو است؛ با توجه به شرایط فعلی تهران ۱۰۰ روز بیشتر آب نخواهد داشت. اگر شاهد بارندگی نباشیم این عدد صحیح خواهد بود.

 

پیر-هادی

وی افزود: واقعیت را باید گفت و واقعیت این است که سدهای اطراف تهران آب ندارند؛ وقتی واقعیت را به مردم نمی گوییم حساسیت مصرف را احساس نخواهند کرد. وقتی در پاییز و زمستان با بحران روبه رو هستیم بهار و تابستان سال آینده مشکل جدی تر خواهد بود.

پیرهادی ضمن انتقاد از ساخت و ساز در اطراف تهران به ویژه پرند، یادآور شد: تهران آب و برق ندارد و این ظرفیت برای افزایش سکونت در تهران موجود نیست و نباید دولتمردان نسبت به ایجاد سکونتگاه ها اقدام کنند.

وی ادامه داد: نمی شود ظرفیت سازی صورت گیرد، ساخت و ساز انجام شود و به این سازه ها آب و برق تعلق نگیرد. قبل از ساخت و ساز باید به فکر کمبود آب و برق برای این واحدهای مسکونی نوساز بود.

وی با بیان اینکه شهرداری برای بهینه سازی مصرف آب و برق اقدام کند، گفت: مبحث ۱۶ و ۱۹ مقررات ملی ساختمان باید در تمام ادارات زیر مجموعه شهرداری رعایت شود. به دیگر نهادهای عمومی شهر نیز تکلیف شود که این قوانین را رعایت کنند تا مردم نیز در مرحله بعدی با ما همراه شوند.

شهرداری بخش قابل توجهی از منابع درآمدی را خود تأمین می کند

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: گزارش سازمان بازرسی نشان می‌دهد که در دوره پنجم مدیریت شهری، عوارض ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

حمیدرضا صارمی در یکصدمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در جریان بررسی یک فوریت لایحه اصلاح نحوه اخذ عوارض حوزه شهرسازی شهرداری تهران با تأکید بر اهمیت حمایت از کسب و کار و اشتغال آفرینی، رونق ساخت و ساز در تهران و همچنین تسهیل و دسترسی عموم شهروندان به مسکن، اظهار کرد: با توجه به اهمیت این مسائل، لایحه به شورا تقدیم شده تا بتوان به صورت پلکانی مشوق هایی را برای مردم در نظر گرفت.

 

حمیدرضا-صارمی

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران همچنین تصریح کرد: شهروندانی که عوارض نوسازی و خدمات شهری را پرداخت می کنند از تخفیف ۲۰ درصدی برخوردار می شوند و بابت عوارضی که به موقع پرداخت می کنند جایزه خوش حسابی می گیرند.

وی با اعلام اینکه صدور پروانه از سال ۹۰ تا ۹۷ در حد معقول بوده است، یادآور شد: در سال ۱۳۹۰ میزان صدور پروانه ۲۸ هزار فقره بوده که تا سال ۹۷ کاهش محدودی داشته است.

صارمی افزود: صدور پروانه در سال ۱۴۰۰ به پنج هزار و ۵۰۰ فقره رسید به طوری که کاهش صدور پروانه افزایش محسوسی داشته است. افزایش ۳۰۰ درصدی عوارض که در راستای جبران کاهش صدور پروانه انجام شده، کاهش ساخت و ساز را نیز به دنبال داشت.

معاون شهرسازی شهرداری تهران تأکید کرد: افزایش عوارض اثر محسوسی داشت و یکی از گلایه های مردم در مناطق مختلف شهر، افزایش این عوارض بود. لذا درخواست ما این است که اعضای شورا به لایحه رأی دهند.

صارمی با بیان اینکه فوریت طرح کاملا واضح است، یادآور شد: شهرداری بخش قابل توجهی از منابع درآمدی را خود تأمین می کند. گزارش سازمان بازرسی نشان می دهد که در دوره پنجم مدیریت شهری، عوارض ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرده و آیا ضرورتی بیشتر از بررسی این فوریت وجود دارد؟

وی همچنین تصریح کرد: ما در تهران هفت درصد بافت فرسوده داریم و ۹۳ درصد باقی مانده آن بافت فرسوده نیست. در مناطق جنوبی نیز افزایش قیمت عوارض از شهرداران استعلام شده است.

 

 

ارسال نظر