|
کدخبر: 277113

لزوم مکان یابی تخلیه و اسکان اضطراری در پایتخت

معاون شهرسازی، خدمات شهری و امور بحران مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران گفت: بر اساس طرح جامع تخلیه و اسکان اضطراری، باید یکهزار و ۸۰۰ سایت تخلیه و اسکان در شهر تهران مکان‌یابی و تعریف شود.

رضا بصیری با بیان اینکه طرح جامع تخلیه و اسکان اضطراری در حوزه مدیریت بحران تعریف شده است، اظهار کرد: چنانچه شهر تهران با فاجعه طبیعی از قبیل زمین لرزه شدید مواجه شود باید با برنامه ریزی مناسب حجم تلفات احتمالی و اقداماتی که برای بازماندگان در راستای تخلیه و اسکان لازم است را مورد بررسی قرار دهیم.

معاون شهرسازی، خدمات شهری و امور بحران مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران افزود: اقدامات موثری از سوی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران انجام شده اما کافی نیست و براساس اسناد بالادستی ملی باید برای ۲ تا سه میلیون نفر در تهران امکان تخلیه اضطراری فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: باید هزار و ۸۰۰ سایت را در داخل شهر تهران مکان‌یابی و برنامه فیزیکی برای آن تعریف کنیم که قطعاً مراحل تصویب داخل و خارج از شهرداری را به دنبال دارد.

بصیری گفت: ۲ تا سه هفته آینده فراخوان طرح تخلیه و اسکان اضطراری منتشر خواهد شد و بازه زمانی ۲۴ ماهه برای آن در نظر گرفته‌ایم که پیش بینی می کنیم این فرایند در شهریور ۱۴۰۳ به اتمام برسد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها