|
کدخبر: 276937

شفافیت از بروز فساد جلوگیری می‌کند

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با اشاره به راهبردهای تامین منابع مالی پایدار گفت: استراتژی این معاونت، متمرکز بر تامین منابع مالی و اصلاح و بهبود فرآیندهای مالی در مدیریت شهری است.

جامعه شفافیت از بروز فساد جلوگیری می‌کند

لطف الله فروزنده در جلسه شورای مدیران حوزه معاونت مالی شهرداری تهران اظهارداشت: کسب درآمدهای پایدار و کاهش هزینه های  غیر ضرور، مهم ترین اولویت های معاونت مالی و اقتصاد شهری است.

وی بر ضرورت تغییر نگرش در کسب منابع درآمدی جدید برای اداره پایتخت تاکید کرد و گفت: لازم است در شرایط کنونی به سمت  کسب درآمدهای جدید پیش برویم.

فروزنده ایجاد پویایی و نظام پایدار درآمد را مورد تاکید قرار داد و  افزود:آنچه رسیدن به درآمد پایدار را با اهمیت جلوه می دهد دستیابی به توسعه پایدار شهری است.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در ادامه افزایش شفافیت و انضباط مالی را از  دیگر اولویت های این معاونت عنوان کرد و گفت: شفافیت، انضباط مالی، اطلاع رسانی دقیق و تمرکز بر قانون، کاهش فساد را به دنبال دارد.

فروزنده افزود: شفافیت مالی،ضمن اعتماد سازی عمومی و تغییر نوع گفتمان، الزام به پاسخگویی و مسئولیت پذیری مدیران را ایجاب و نهادینه می کند.

وی با اشاره به مقوله شفاف سازی در  تمامی فرایندهای مالی عنوان کرد: تلاش داریم در حوزه مالی مقوله  شفافیت را تحقق بخشیم، چرا که این شفافیت  از بروز فساد و بسیاری دیگر از مشکلات جلوگیری می‌کند.

معاون شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مطالبات شهرداری تهران از دولت و بخش خصوصی مشخص شده است گفت: تلاش داریم این مطالبات از نهادهای دولتی و بخش خصوصی در کوتاه ترین زمان ممکن تعیین تکلیف شود. 

فروزنده همچنین با اشاره به همراهی و همدلی پرسنل در اجرای اهداف مدیریت شهری ادامه داد: امیدوارم با همفکری و همراهی پرسنل خدوم شهرداری تهران، در راستای خدمت رسانی بیش از پیش به شهروندان گام برداریم.

گفتنی است در این نشست مهم ترین برنامه های سازمان املاک و مستغلات، سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی و ادره کل امور مجامع وحسابرسی تشریح و تفصیل شد.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها