|
کدخبر: 274883

وکیل ملکی و هر آن‌چه که نیاز است درباره آن بدانید

 

احتمالا بسیاری از افراد را دیده‌اید که در پروژه‌های مختلف سرمایه گذاری می‌کنند، اما در عین حال ممکن است شاهد این موضوع نیز بوده باشید که مشکلاتی که اصطلاحا به آن‌ها دعاوی ملکی گفته می‌شود، برای آن‌ها به وجود آمده باشد. دعاوی ملکی از جمله مشکلات حقوقی هستند که به صورت متعدد در دادگاه‌ها با آن‌ها رو به رو می‌شوید. از این رو با زیاد شدن این پرونده‌ها متوجه می‌شوید که حل مشکل به وجود آمده برای شما نیز با تاخیر زیادی مواجه خواهد شد. پس در این حالت بهترین راه‌کار برای صرفه جویی در زمان، کمک گرفتن از یک وکیل ملکی متخصص در این زمینه است تا شما را در رسیدن به هدفتان یاری کند.

با توجه به این موضوع ما در دادسو قصد داریم که در ادامه، مطالبی را در رابطه با وکیل ملکی برای شما عزیزان بیان کنیم. پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

وکیل ملکی

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره شد، زمانی‌که درگیر دعاوی ملکی می‌شوید؛ در اختیار داشتن یک وکیل ملکی مجرب می‌تواند کار را برای شما آسان کرده تا سریعا به نتیجه دلخواه خود برسید. یک وکیل ملکی متبحر می‌تواند شما را در این راه به خوبی یاری کند و این امکان را خواهید داشت که وی به جای شما در جلسات دادگاه حضور پیدا کرده و تا جایی‌که ممکن باشد از تجربه خود برای به نتیجه رساندن پرونده شما در اسرع وقت استفاده کند.

در چه مواردی به وکیل ملکی نیاز خواهید داشت ؟

وکیلی که در زمینه امورات ملکی تجربه کافی را داشته باشد می‌تواند همواره همراهی مناسب برای همه افراد بوده و در دعاوی ملکی که در زیر به آن‌ها اشاره شده است، نتیجه مد نظر شما را حاصل کند. در ادامه نیز به چند مورد از شایع‌ترین دعاوی ملکی اشاره شده است.

بهترین وکیل ملکی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد ؟

وکیل ملکی که انتخاب می‌کنید بایستی در کنار تبحری که در زمینه دعاوی ملکی دارد، از ویژگی‌هایی نیز برخوردار باشد تا بتواند شما را در پروسه رسیدگی به پرونده‌تان به خوبی یاری کند. از این رو در ادامه به ویژگی‌های بهترین وکیل ملکی اشاره شده است.

  • آشنایی کامل با قوانین حقوقی : وکیل ملکی مجرب بایستی با تمامی قوانین ملکی آشنایی داشته باشد تا بتواند موکل خود را به خوبی یاری کرده، پروسه پرونده را سریع‌تر پیش ببرد و نتیجه دلخواه وی را حاصل کند.

  • دانش آکادمیک بالا : یک وکیل ملکی بایستی از دانش آکادمیک بالایی برخوردار بوده و در کنار آن از شم حقوقی مناسبی نیز بهره‌مند باشد تا بتواند در پرونده سپرده شده به او پیروز شود.

  • بررسی مسائل و سرنخ‌های موجود در پرونده : اگر وکیل ملکی که استخدام کرده‌اید، از ریز بینی خوب برخوردار باشد، می‌تواند تمامی مسائل و سرنخ‌های موجود در پرونده را بررسی کرده تا سریعا پرونده شما را حل کند.

  • شنوندگی مناسب : وکیل ملکی بایستی شنونده خوبی باشد تا بتواند به درک بهتری از پرونده شما برسد. از این رو به راحتی می‌تواند در پرونده‌های دعاوی ملکی نتیجه مورد نظر را حاصل کند.

  • آشنایی کامل با روند رسیدگی به پرونده : اگر وکیل ملکی با روند رسیدگی به پرونده‌های این چنینی به خوبی آشنایی داشته باشد، می‌تواند در مشکل‌ترین پرونده‌های مربوط به دعاوی ملکی نیز به خوبی عمل کند.

  • مطالعه مطالب به‌روز حقوقی : قوانین حقوق ممکن است در طول زمان با تغییراتی رو به رو شوند و یا اصلاحیه‌هایی در آن‌ها به وجود آید. پس وکیل ملکی موظف است که قوانین حقوقی را همواره مطالعه کرده تا در زمان حل پرونده‌های مربوط به دعاوی ملکی که به او سپرده می‌شوند، با مشکل مواجه نشود.

هزینه استخدام یک وکیل ملکی چقدر است ؟

یکی از مهمترین دغدغه‌های افراد در زمان استخدام وکیل ملکی، هزینه‌ای است که باید برای در اختیار داشتن خدمات او به وی بپردازند. وکیل ملکی حق‌الوکاله‌ای را دریافت می‌کند که بایستی در چند مرحله به او پرداخته شود. حق‌الوکاله استخدام وکیل ملکی معمولا به صورت درصدی از ارزش ملک یا زمین خواهد بود. در عین حال حق مشاوره نیز برای وکیل ملکی در نظر گرفته شده و بایستی به صورت جداگانه به او پرداخته شود.از این رو در ادامه هزینه استخدام وکیل ملکی بیان شده است.

  • برای ملک یا زمین با ارزش 50 میلیون و کمتر : 8 درصد از ارزش کل

  • برای ملک یا زمین با ارزش 50 تا 200 میلیون : 7 درصد از ارزش کل

  • برای ملک یا زمین با ارزش 200 میلیون تا 1 میلیارد : 5 درصد از ارزش کل

  • برای ملک یا زمین با ارزش 1 تا 3 میلیارد : 4 درصد از ارزش کل

  • برای ملک یا زمین با ارزش 3 میلیارد و بیشتر : 3 درصد از ارزش کل

کلام آخر ...

دعاوی ملکی از جمله مشکلات حقوقی هستند که ممکن است برای هر کسی پیش آیند. از این رو در اختیار داشتن یک وکیل ملکی مجرب در این زمینه همواره می‌تواند برای شما سودمند باشد. با توجه به این موضوع ما در موسسه حقوقی دادسو سعی بر این داشتیم که در مطالب ذکر شده، هر آن‌چه که نیاز است درباره وکیل ملکی بدانید را برای شما بیان کنیم.

همچنین شما عزیزان می‌توانید برای دریافت مشاوره از طریق شماره تماس‌های موجود در سایت دادسو با مشاورین و وکلای متخصص ما در زمینه رسیدگی به پرونده‌های دعاوی ملکی ارتباط برقرار کنید.

 

منبع : وکیل ملکی تهران

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها