|
کدخبر: 274163

وبا جان ۵ نفر را گرفت / آماده باش بیمارستان ها

مقامات بهداشتی سوریه روز گذشته (دوشنبه) اعلام کردند که پس از گزارش بیش از ۲۰ مورد ابتلا به وبا و دستکم پنج مورد مرگ ناشی از این بیماری، بیمارستان‌های دمشق، پایتخت این کشور در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند.

به نظر می رسد علت اصلی شیوع این بیماری، نوشیدن آب آلوده توسط مردم و همچنین آبیاری گیاهان در برخی مناطق با آب آلوده باشد.

زیرساخت های سوریه از زمان آغاز درگیری های این کشور در مارس سال ۲۰۱۱ میلادی آسیب جدی دیده و ساکنان برخی مناطق به آب سالم دسترسی ندارند.

با این حال دفتر سازمان جهانی بهداشت (WHO) در دمشق تاکنون هیچ اظهارنظر فوری در مورد موارد ابتلا به وبا و مرگ ناشی از این بیماری نداشته است.

خبرگزاری دولتی سانا به نقل از رئیس وزارت بهداشت دمشق اعلام کرد که این وزارتخانه در حال هماهنگی با ادارات در تمام استان ها برای آزمایش آب و همچنین برخی میوه ها و سبزیجات است. وی همچنین اظهار کرد که مراکز بهداشتی دولتی این کشور داروهای مقابله با وبا را در اختیار دارند.

مقامات بهداشتی شهر حلب نیز ۱۵ مورد ابتلا به وبا از جمله ابتلای یک کودک ۹ ساله به این بیماری را گزارش کردند.

همچنین این عفونت در یک کارخانه یخ سازی در سوریه نیز کشف شده که منجر به تعطیلی کارخانه شده است.

به گزارش مدیکال اکسپرس، مقامات بهداشتی سوریه از مردم خواسته اند تا آب آشامیدنی تمیز مصرف کنند و همچنین میوه ها و سبزیجات را نیز به خوبی بشویند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر