|
کدخبر: 269893

بافت فرسوده را به خانه‌های خلاق تبدیل کنیم

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: به کمک شهرداری تهران می‌توانیم بافت فرسوده را به خانه‌های خلاق تبدیل کنیم.

جامعه  بافت فرسوده را به خانه‌های خلاق تبدیل کنیم

سورنا ستاری در مراسم انعقاد تفاهم نامه با شهرداری تهران با بیان اینکه مدتی است همکاری نزدیکی با شهرداری تهران داریم، گفت: زمینه‌های همکاری در حوزه خانه‌های خلاق، برقی سازی حمل و نقل عمومی و واگن ملی است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: در دو سه سال گذشته بر روی خانه‌های خلاق تمرکز کرده‌ایم و برای آنکه موفق به پیاده سازی ایده‌های خود شویم به همکاری با شهرداری احتیاج داریم و امیدواریم بتوانیم نمونه‌هایی از این خانه‌ها را در تهران ایجاد کنیم.

سورنا ستاری افزود: تبدیل بافت فرسوده به خانه‌های خلاق می‌تواند به ایجاد محیط فرهنگی که در حوزه‌های استارت آپی هستند، کمک کند.

شهردار تهران هم در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت:شهرداری هم بازار خوبی برای شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد می‌کند و هم می‌تواند به این شرکت‌ها خدمات دهد.

علیرضا زاکانی افزود: امیدواریم ظرفیت‌های شهر را در خدمت این شرکت‌ها قرار دهیم و این شرکت‌ها را بر مبنای چارچوب‌ها پشتیبانی کنیم؛ بر همین اساس جلساتی شکل گرفت و منجر به انعقاد تفاهم نامه شد تا یک کارکرد مشخص به این جنس فعالیت‌ها بدهد.

شهردار تهران گفت:در این مسیر نیز ظرفیت‌ها احصا شد مثلا پارک گفتگو در اختیار یک نمایشگاه دائمی قرار گرفت تا شرکت‌های دانش‌بنیان داشته‌های خود را در معرض دید دیگران قرار دهند یا همکاری در بحث کارخانه سیمان ری و مجموعه‌های مختلف از دیگر نمونه‌ها است تا جمع آن امکاناتی را به این نوع فعالیت اختصاص دهد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر