|
کدخبر: 269891

اعتبار بلیط مترو خبرنگاران در کمال ناباوری ثابت ماند!

اعتبار کارت بلیت های مترو برای خبرنگاران، با توجه به افزایش ۲۵ درصدی کرایه ها و همچنین نرخ بالای تورم در کشور، افزایش نیافت.

جامعه اعتبار بلیط مترو خبرنگاران در کمال ناباوری ثابت ماند!

روزانه حجم زیادی از رفت و آمدها در سطح شهر با وسایل حمل‌ونقل عموی صورت می‌گیرد که بیشترین سهم را مترو به خود اختصاص داده است. نرخ ارزان و حمل‌ونقل سریع باعث شده، تا روزانه میلیون‌ها نفر از مترو استفاده کنند.

چندی قبل بر اساس مصوبه شورای شهر تهران، نرخ کرایه و بلیت وسایل حمل‌ونقل عمومی ۲۵ درصد افزایش داشته است. اعضای شورای شهر، لایحه افزایش نرخ کرایه تاکسی، نرخ بلیت مترو و اتوبوس را بررسی کردند و بعد از رایزنی‌های مختلف مصوب شد که حداکثر نرخ کرایه حمل‌ونقل عمومی یعنی اتوبوس، مترو و تاکسی ۲۵ درصد باشد.

این افزایش ۲۵درصدی در روز‌های آغازین اجرای طرح، باعث گله مندی شهروندان شد. با افزایش نرخ بلیت مترو و همچنین تورم بسیار بالا در کشور، مبلغ شارژی که سالانه برای خبرنگاران در نظر گرفته شده بود، هیچ افزایشی نداشته و همچنان مبلغ ۴۰۰هزار تومان واریز می‌شود.

این درحالی است که چندی پیش رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران از اختصاص کارت بلیت یک ساله با شارژ ۴۵۰ هزار تومان برای خبر نگاران اطلاع داده بود. با وجود گذشت ۶ ماه از صحبت‌های تشکری هاشمی، هیچ اقدامی در راستای افزایش اعتبار کارت‌های بلیت مترو برای خبرنگاران صورت نگرفته است.

خبرنگاران ممکن است روزانه چندین بار از مترو استفاده کنند و با توجه به بالا بودن میزان تورم در کشور، بهتر بود تا این اعتبار ۵۰۰ هزار تومان در نظر گرفته می‌شد. بی‌شک خبرنگاران در جامعه از امتیازات ویژه‌ای برخوردار نیستند و گاهی مورد ظلم قرار گرفته‌اند.

شنیده‌ها حاکی از آن است که تعداد بسیاری از خبرنگاران در فروردین ماه امسال، اقدام به ثبت نام برای دریافت کارت بلیت مترو کرده‌اند که که تا کنون کارت خود را دریافت نکرده‌اند.

ارسال نظر