|
کدخبر: 267310 نعیمه صفری تبار

اختصاصی گسترش نیوز:

بازی با سلامت مردم با پشت گوش اندازی تصمیم گیران

حفظ سلامت کشور بر عهده تولیت آن یعنی وزارت بهداشت است که متاسفانه در بخش صنعت دارویی به آن بی توجهی می شود و شرکت های دارویی خواستار تعیین قیمت ها هستند.

جامعه بازی با سلامت مردم با پشت گوش اندازی تصمیم گیران

نشست بررسی مشکلات دارویی عصر دیروز یک شنبه، ۱۲ تیرماه در سالن انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور برگزار شد. در این نشست اعضای هیئت مدیره سندیکا و شرکت های دارویی حضور داشتند.

در ابتدای برنامه،‌ محمد عبده زاده رئیس هیئت مدیره سندیکا در آغاز گزارشی از پیگیری های صورت گرفته در صنعت داروسازی ارائه کرد و در ادامه مدیران شرکت های دارویی به صحبت پرداختند و از وضعیت بد صنعت دارویی گفتند.

 عباس کبریایی زاده رئیس سندیکای تولید کنندگان مکمل های رژیم غذایی خطاب به وزیر بهداشت گفت: جناب عین اللهی شما تولیت نظام سلامت را دارید و این موضوع به این معناست که تعیین حفظ سلامت کشور به عهده شماست. نظام سلامت عبارت است از ساختاری که تعیین حفظ سلامت با رویکرد آینده بهتر را تضمین میکند.

وی افزود: یکی از مهمترین مخاطرات نظام سلامت،مدیران هستند.جناب عین اللهی پشت گوش اندازی شما در تصمیم گیری باعث میشود سلامت افراد جامعه به خطر بیوفتد.در تمامی فرآیندها، مخاطره ایجاد می‌شود.

کبریایی زاده در ادامه گفت: عمل دسترسی به دارو زمان بهبودی بیماری را افزایش می‌دهد و حتی داروهایی که تولید می‌شود کیفیت لازم را ندارند.

وی در پایان از تولیت نظام سلامت خواستار این شد تا مخاطرات بین المللی ایجاد شده را رفع کنند تا سلامت مردم به خطر نیافتد.

مهدی پیرصالحی از اعضای سندیکا و رئیس اسبق غذا و دارو گفت: این جلسات برای اظهار نگرانی ایجاد شده است.صنعت دارویی که همیشه باعث افتخار کشور بوده است در حال نابودی است؛ ما نگران این هستیم که آینده صنعت دارویی کشور دچار راه صنعت نساجی شود و شاهد تعطیلی این شرکت ها و صنعت باشیم. اولویت دولت باید مردم و تعیین دارو برای بیماران کشور باشد.

پیر صالحی1

وی در ادامه به جمع‌بندی جلسه پرداخت و گفت: در اولین قدم نامه نگاری برای جلسه حضوری با مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری صورت می‌گیرد و ما درخواست پذیرش این جلسه را داریم. ما هیچ تمایلی نداریم سندیکا وارد قیمت گذاری برای قیمت داروها شود ولی چاره ای دیگر نداریم و باید این اتفاق انجام شود. ما زیاده خواه نیستیم و به حداقل سود برای ادامه حیات شرکتهای دارویی قانع هستیم.

پیرصالحی افزود: خواستار این هستیم که سازمان های نظارتی در جلسه های ما حضور داشته باشند تا مشکلات به سرعت بر طرف شود.هرکسی که دیر برای تصمیم گیری اقدام کند باید تبعات آن را هم بپذیرد.

وی در پایان گفت: از زمانی که قیمت ها زده می‌شود به سرعت به بیمه ها ارسال می‌شود و آنها اعمال می‌شوند؛ قیمت گذاری بروی جعبه تنها باعث میشود تا بین شرکت ها رقابت ایجاد شود و کیفیت داروها کاهش یابد.

 

نویسنده: اختصاصی گسترش نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها