|
کدخبر: 266909

‌خبر مهم وزیر بهداشت درباره قیمت داروهای سرطانی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: براساس توافقی انجام شده هیچ تغییری در وضعیت قیمت دارو‌هایی سرطانی که از خارج وارد می‌شد به لحاظ ارز ترجیحی اتفاق نمی‌افتد و قیمت‌ها تغییری نمی‌کند.

شهری ‌خبر مهم وزیر بهداشت درباره قیمت داروهای سرطانی

بهرام عین‌الهی، از ثبات قیمت دارویی بیماران سرطانی خبر داد و اظهار داشت: سرطان  یکی از شایع‌ترین مشکلات سیستم بهداشت و درمان کشور است و اکثر داورهای بیماران سرطانی وارداتی هستند و با نوسانات قیمت  دلار، دچار تغییرمی‌شوند. به همین دلیل براساس توافقی انجام شده هیچ تغییری در وضعیت قیمت دارو‌هایی سرطانی که از خارج وارد می‌شد به لحاظ ارز ترجیحی اتفاق نمی‌افتد و قیمت‌ ها تغییری نمی‌کند.

وی در ادامه افزود: متاسفانه آمار دقیقی از میزان گستردگی سرطان در کشور نداریم و بسته به نوع سرطان تعداد مبتلایان متفاوت هستند، در نتیجه مهم‌ترین مسئله امروز پیشگیری از این بیماری است. متاسفانه امروز با شیوع سرطان در زنان بویژه سرطان سینه مواجه هستیم و به همین دلیل مراکز متعددی برای پیشگیری و درمان این مسئله در نظر گرفته شده است تا سرطان در مراحل ابتدایی شناسایی شود و منجر به درمان و کاهش سرطان سینه در کشور شود.

وزیر بهداشت با اشاره به روند اجرای ۲۲۰بیماستان در حال تکمیل گفت: تاکنون ۱۲۰هزار میلیارد ریال برای گسترش بیمارستان‌های در حال تاسیس اختصاص داده شده که پیش بینی می‌شود تا دو سال آینده تکمیل و بهره‌برداری شود.

 

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها