|
کدخبر: 248458

ایران سالانه چند میلیون واکسن کرونا تولید می کند

معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو کشور گفت: با توجه توانمندی های متخصصان این مرز و بوم، کشور ظرفیت تولید سالانه ۶٠٠ میلیون دز واکسن کرونا را داراست.

جامعه ایران سالانه چند میلیون واکسن کرونا تولید می کند

دکتر بهرام دارایی روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار داشت: مهم ترین کار بزرگی که در دولت سیزدهم انجام شد این بود که مردم از یک حالت خیلی نگران کننده نجات یافته و واکسیناسیون گسترده ای انجام شد.

وی افزود: کشور به واسطه وجود ۲۱ شرکت دانش بنیان ظرفیت تولید ماهانه ۵٠ میلیون و سالانه ۶٠٠ میلیون دز واکسن کرونا را دارد. 

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: شرکت فایزر در ماه دسامبر به دولت آمریکا تعهد ۳٠٠ میلیون دز واکسن کرونا را داد اما فقط به ۱۰ درصد قول خود عمل کرد و در حال حاضر پرونده حقوقی از طرف اروپا بر علیه شرکت آسترازنکا نیز در تولید واکسن کرونا وجود دارد. 

دارایی همچنین به ویژگی های استان ایلام پرداخت و ادامه داد: ایلام طی سال های اخیر به واسطه اربعین حسینی از بن بست خارج و مسیر توسعه استان هموار و منشا خدمات به زائران شد. 

وی بیان داشت: وزارت بهداشت تلاش می کند زیرساخت های درمانی مناطق محروم از جمله ایلام را تقویت کند تا مردم برای ادامه درمان مجبور به مسافرت به استان های دیگر نشوند. 

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها