|
کدخبر: 241459

خبر بد برای بهبودیافتگان امیکرون

متخصصان می‌گویند: علائم طولانی‌مدت ناشی از نوع امیکرون زندگی افراد را نابود می‌کند. امیکرون قطعاً با سایر نسخه های قبلی متفاوت است.

این بیماری مسری تر است و باعث بیماری خفیف تری نسبت به سویه های قبلی می شود، اما هنوز مشخص نیست که چگونه اثرات ماندگار این نوع با دلتا و سایر جهش ها متفاوت است.

اکنون، با گذشت نزدیک به دو سال از همه‌گیری، توجه از پیشگیری و درمان ویروس به اثرات درازمدتی که ویروس می‌تواند ایجاد کند تغییر کرده است.

دکتر پاناژیس گالیاتساتوس، مدیر کلینیک درمان دخانیات و استادیار پزشکی در دانشکده پزشکی جان هاپکینز در برنامه رادیویی KCBS با هالی گفت: برخی از این اثرات در دسته بندی متفاوتی قرار می گیرند.

او گفت: "به شکستگی استخوان فکر کنید، وقتی استخوان بهبود یابد، قبل از اینکه بتوانید عملکرد کامل خود را به دست آورید، هنوز علائمی خواهید داشت."

دسته دوم از اثرات طولانی مدت شامل بیمارانی است که بیماری های زمینه ای مانند آسم توسط ویروس تشدید شده است.

گالیاتساتوس گفت: «آسیب شناسی این ویروس بسیار جدید است، مواردی که ما هرگز در کتاب های درسی پزشکی نخوانده ایم و در حال تلاش برای کشف آن ها در زمان حال هستیم که چگونه تشخیص دهیم، چگونه درمان کنیم."

بسیاری از بیماران پس از ابتلا به کرونا با آسیب جدی سر و کار دارند و تغییرات قابل توجهی در فرآیند خودایمنی خود نشان می دهند که می تواند در طیف گسترده ای از علائم، از جمله خستگی ظاهر شود.

او گفت: «بیماری مانند یک لنگر باعث سکون شما خواهد شد و نتیجه این است که مردم روابط خود را از دست می دهند و شغل خود را از دست می دهند.

موارد بیماری خفیف کرونا، که در آن بیمار علائم خفیفی را نشان می‌داد، اغلب اکنون تغییرات خودایمنی را نشان می‌دهد.

بیماری خفیف بیشتر یک اصطلاح پزشکی است که اساساً به این معنی است که برای این بیماری نیازی به بستری شدن در بیمارستان نیست.

اکثر بیمارانی که گالیاتساتوس در کلینیک خود پس از کرونا می بیند، افرادی هستند که با علائم خفیف کرونا وارد شده اند، اما اکنون نمی توانند اثرات طولانی مدت را از بین ببرند.

او گفت: "اینها جان انسان را تهدید نمی کند، اینها زندگی را ویران می کند.

 

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها