|
کدخبر: 240800

خبر بد برای واکسن گریزان/ مترو برای این افراد تعطیل شد

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: مسافران واکسن‌گریز و یا کسانی که مبتلا به کرونا هستند امکان تردد به مترو را نخواهند داشت.

جامعه خبر بد برای واکسن گریزان/ مترو برای این افراد تعطیل شد

 تهران بیش از یک هفته است که به لحاظ شیوع کرونا وارد وضعیت قرمز شده و آمار متوفیان و مبتلایان به صورت تصاعدی رو به افزایش است. شیپور امیکرون مدتی است در شهرهای مختلف از جمله پایتخت به صدا درآمده، هر چند که جولان کرونا در تهران سبب کاهش آمار مسافران شهر زیرزمینی در پایتخت شده و در حال حاضر علاقه تهرانی ها به استفاده از مترو به دلیل شرایط کرونایی کاهش یافته است ولی به طور کلی مترو اولویت اصلی بسیاری از مردم پایتخت برای تردد در سطح شهر محسوب می شود به طوری که قبل از شیوع کرونا میانگین روزانه تا دو میلیون سفر از طریق مترو تهران صورت می گرفت.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران در همین خصوص در پاسخ به این سوال که سویه امیکرون در حال جولان است و در فضاهایی مانند مترو این ویروس می تواند منشا انتقال باشد برای پیشگیری از این مساله چه برنامه ای در پیش دارید؟ گفت: 

متاسفانه دوباره مدتی است آمار مبتلایان و متوفیان کرونا افزایش یافته و اتخاذ تمهیدات ویژه امری ضروری محسوب می‌شود. ما به این موضوع اهتمام داشته‌ایم و با توجه به وضعیت امیکرون در کشور و قرمز شدن شرایط تهران به لحاظ کرونا، مصوبه خوبی با توجه به حمایت وزیر کشور و از طریق استانداری داشته‌ایم و بر همین اساس، مسافران واکسن‌گریز و یا کسانی که مبتلا به کرونا هستند کد ملی و نامشان از طریق سامانه «ایران من» برای شرکت بهره برداری مترو ارسال خواهد شد .

مهدی شایسته اصل ادامه داد: به عبارتی با اتصال این سامانه به سامانه فروش بلیت مترو این افراد امکان تردد در مترو را نخواهند داشت و ان‌شاءالله تا هفته آینده به دستور وزیر کشور و استاندار «سامانه ایران من» به سامانه فروش بلیت متصل خواهد شد. همچنین از ورود افرادی که ماسک نمی‌زنند در مترو جلوگیری می‌شود مگر اینکه نسبت به تهیه ماسک اقدام کنند.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر شرایط تهویه و هواسازهای مترو چگونه است؟ تاکید کرد:  در زمینه هواسازها هم اقدامات خوبی آغاز شده است.فیلترهای هپا، اولپا در داخل قطارهای مترو استفاده شده تا هوا را فیلتر و هوای پاک در محیط دمیده شود. همچنین روش های ضد عفونی به روش کلد پلاسما یا پلاسمای سرد، اوزون، مواد ضدعفونی نانوسیلور در برخی خطوط و ایستگاه ها به صورت پایلوت در حال استفاده است و اگر نتیجه بخشی خوبی داشته باشد آن را به سایر ایستگاه ها تسری می دهیم.

 

منبع: فارس

ارسال نظر