|
کدخبر: 239053

انتقاد یک نماینده مجلس از مسئولان درباره امیکرون

عضو کمیسیون بهداشت مجلس یازدهم در پاسخ به این سوال که چرا مردم و مسئولان اُمیکرون را جدی نگرفته اند گفت: این‌که چرا اُمیکرون از سوی مسئولان جدی گرفته نمی‌شود را باید از خودشان پرسید من نمی‌دانم چه جوابی در این خصوص باید بدهم!

جامعه انتقاد یک نماینده مجلس از مسئولان درباره امیکرون

هنوز چند روز از نقشه سفیدرنگ وضعیت کرونایی در کشور نگذشته بود که به یکباره رنگ سفید نقشه جای خودش را به نارنجی و قرمز داد. با توجه به آخرین آمار رسمی، روند مبتلایان به اُمیکرون در کشور هر لحظه در حال افزایش است و برخلاف تصور اکثریت مردم و به گفته یکی از اعضای کمیسیون بهداشت مجلس یازدهم ادامه روند کنونی و بی توجهی مسئولان و از سویی دیگر عدم تعطیلی مراکز پر ازدحام می‌تواند شرایط به مراتب بدتر از سویه دلتا را برای کشور به وجود آورد.

همایون سامه‌یح نجف آبادی، عضو کمیسیون بهداشت مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار دیده‌بان ایران در رابطه با افزایش مبتلایان اُمیکرون در کشور اظهار کرد: بنده کاملاً موافق اعمال محدودیت‌های شدید در جهت جلوگیری از شیوع هر چه بیشتر اُمیکرون هستم.

سامه‌یح نجف آبادی در ادامه اضافه کرد: به اعتقاد بنده حتما باید مدارس، دانشگاه‌ها و همه مراکز پر تجمع و شلوغ تعطیل شود.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با تاکید بر این قضیه که اگر اُمیکرون را جدی نگیریم شاهد فوتی‌های بسیاری خواهیم بود، گفت: متاسفانه سرعت انتقال اومیکرون بسیار سریع‌تر از سایر سویه‌های کرونا است و اگر در اعمال محدودیت‌ها بی توجهی‌ای صورت گیرد، شاهد یک پیک بسیار شدید از اُمیکرون در داخل کشور خواهیم بود که در نهایت منجر به فوتی‌های بسیار زیادی خواهد شد.

این نماینده مجلس درباره اینکه چرا اُمیکرون از سوی مسئولان جدی گرفته نمی‌شود خاطر نشان کرد: این‌که چرا اُمیکرون از سوی مسئولان جدی گرفته نمی‌شود را باید از خودشان پرسید من نمی‌دانم چه جوابی در این خصوص باید بدهم!

نجف آبادی ضمن مقصر دانستن مسئولان در رابطه با بی توجهی مردم به سویه جدید کرونا، اظهار کرد: اگر مردم سویه جدید کرونا را جدی نمی‌گیرند به دلیل عدم اطلاع‌رسانی از سوی مسئولان و رسانه‌ها است. باید هم در فضای مجازی و هم رسانه‌ها در خصوص سویه جدید کرونا به مردم اطلاعات بدهیم.

او درباره میزان شیوع و خطرناک بودن اُمیکرون گفت: اُمیکرون ویروسی است که منجر به مرگ هم خواهد شد و این تصور اشتباه است که برخی اظهار می کنند اُمیکرون باعث مرگ نمی‌شود و ویروس ضعیفی است! بنده خودم شاهد این قضیه بودم که متاسفانه تاکنون چندین نفر از آشنایان بنده در بیمارستان بستری شده و در وضعیت خوبی به سر نمی‌برند.

وی با هشدار در خصوص وضعیت شیوع اُمیکرون گفت: میزان مراجعه مردم به بیمارستان‌ها بسیار بیشتر شده! باید به مردم درست اطلاع‌رسانی کنند که وضعیت از این چیزی که هست بدتر نشود! اگر شرایط به همین منوال ادامه پیدا کند قطعا شاهد وضعیت به مراتب بدتر از سویه دلتا خواهیم بود و دیگر پشیمانی فایده‌ای ندارد.

این عضو کمیسیون بهداشت در مجلس با تاکید بر این قضیه که تا به الان یک جلسه هم در مجلس در رابطه با وضعیت اُمیکرون در کشور تشکیل نشده، خاطرنشان کرد: متاسفانه مجلس به دلیل کرونا تعطیل شده و بنده خودم هم کرونا گرفته ام اما تا زمانی‌که مجلس فعالیت می‌کرد در این یک ماه اخیر همه کمیسیون‌ها درگیر بودجه ۱۴۰۱ بودند و متاسفانه حتی یکبار هم در مورد مسئله امیکرون در کمیسیون و به طور کلی مجلس صحبتی نشد. همانطور که مجلس تعطیل شد باید در خصوص بقیه مراکز هم چنین تعطیلی صورت بگیرد.

نجف آبادی درباره تعداد نمایندگان مبتلا به اُمیکرون اظهار کرد: مجلس روز یکشنبه از نماینده‌ها تست گرفت و تا قبل از آن تست حدود ۳۰ نفر از نمایندگان مبتلا به ویروس کرونا بودند. بنده فکر می‌کنم که در تستی که روز یکشنبه از نماینده‌ها گرفته شد تعداد این افراد مبتلا به کرونا بسیار بیشتر شد.

وی در پایان در خصوص جلسات روزهای آینده مجلس، گفت: احتمالاً مجلس به دلیل این‌که اکثریت نماینده‌ها به کرونا مبتلا شده‌اند، به حد نصاب نرسد و بقیه جلساتش هم لغو شود.


 

منبع: دیده بان ایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها