|
کدخبر: 239032

هشدار وزارت بهداشت به افراد مبتلا به سرماخوردگی

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اعلام افزایش ۴ برابری مراجعین سرپایی مبتلا به کرونا، گفت: افرادی که علائم خفیف مانند سرماخوردگی دارند از خانه خارج نشوندو خود را قرنطینه کنند.

جامعه هشدار وزارت بهداشت به افراد مبتلا به سرماخوردگی

 کمال حیدری درباره افزایش تعداد مراجعین سرپایی مبتلا به کرونا اظهار داشت: میزان مراجعات سرپایی مبتلا به کرونا در کشور چهار برابر شده است. 

وی افزود: افرادی که علائم خفیف بیماری مانند یک سرماخوردگی ساده را دارند در منزل خود را قرنطینه کنند اگر فردی تب دارد از مایعات و استامینوفن استفاده و در خانه استراحت کند. افرادی که علائم خفیف دارند در خانه بمانند و از تماس با اعضای خانواده و خروج از منزل اجتناب کنند زیرا گونه اومیکرون سرایت‌پذیری بسیار بالایی دارد.

حیدری با اشاره به اینکه اگر بیماران احساس کردند حالشان نامساعد و علائم‌شان شدید است به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند؛ تصریح کرد: در صورتی که علائم افراد شدت یافت به مراکز ۱۶ ساعته و ۲۴ ساعته (مراکز بهداشتی منتخب کووید) مراجعه کنند. تست کرونا در صورتی که پزشک در این مراکز آن را تجویز کند برای بیماران، رایگان خواهد بود. 

معاون بهداشت وازرت بهداشت با اعلام این که کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها نیز آمادگی پذیرش بیماران را دارند، بیان کرد: تشخیص سویه ویروس کرونا تأثیری در روند درمان افراد ندارند بنابراین تشخیص این‌که فرد به اومیکرون مبتلا شده یا دلتا، برای درمان فرد اهمیت چندانی ندارد. تست سویه اومیکرون بیشتر برای افراد در معرض خطر و دارای بیماری‌های زمینه‌ای و خاص گرفته می‌شود. 


 

منبع: تسنیم

ارسال نظر