|
کدخبر: 228174

پیشنهاد مهم برای تغییر رنگ بندی کرونایی در کشور

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: براساس نتایج جلسه اخیر که با حضور کارشناسان آمار وزارت بهداشت برگزار شد، رنگ بندی کرونایی باید تغییر کند.

جامعه پیشنهاد مهم برای تغییر رنگ بندی کرونایی در کشور

حمیدرضا جماعتی روز شنبه در نشست خبری با موضوع سویه جدید امیکرون در ایران اظهار داشت: در حال حاضر این موضوع به صورت اولیه مورد توافق قرار گرفته است و نتایج آن در چند روز آینده مشخص می شود.

وی با یادآوری اینکه پیشنهاد محدودیت های کرونایی را به ستاد ملی مقابله با کرونا ارایه کردیم، گفت: اگر ما پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنیم و واکسیناسیون را انجام ندهیم، حداقل سه تا چهار هفته آینده با پیک اومیکرون مواجه می شویم.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: قرنطینه و محدودیت ها باید با نظر رییس جمهوری و وزارت کشور در مجامع عمومی اعمال شود.

جماعتی از تدابیر لازم برای مقابله با اومیکرون را همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی،اعمال محدودیت ها در مجامع و اماکن شلوغ و پرازدحام و انجام واکسیناسیون بویژه دز یادآور اعلام کرد و افزود: به مردم توصیه می شود که این موارد را به دقت رعایت کنند.

وی ادامه داد: در بسیاری از کشورها از جمله اتریش که اومیکرون شیوع پیدا کرده است با انجام قرنطینه هایی به مدت سه هفته، توانستند میزان مرگ و میر و بستری شدن بیماران در بیمارستان ها را کاهش دهند.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا اظهار داشت: اتریش در کنار این موضوع، مواردی مانند اعمال جریمه در مرزها را اجرایی کرد که این موارد هم کمک کننده بود، به عبارتی کاهش مرگ و بستری فقط مرتبط با محددیت در سالن ها و مجامع عمومی نبود، در ایتالیا هم در روزهای اخیر محدودیت هایی در مجامع عمومی اعمال شد.

جماعتی باردیگر توصیه اکید کرد که مردم هم پروتکل های بهداشتی را به شدت رعایت کنند و هم در فاصله زمانی تا ۲ هفته آینده که زمان طلایی است دز سوم واکسن کرونا را حتما تزریق کنند.

وی یادآور شد: مطالعات انجام شده نشان می دهد که دز سوم واکسن تا ۷۵ درصد در مقابل ویروس اومیکرون ایمنی در فرد به وجود می آورد و این آمار بسیار خوبی است.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها