|
کدخبر: 221429

امیکرون واکسن گریز است/ ۳۰ جهش همزمان در واریانت جدید

عضو کمیته علمی کشوری کرونا گفت: سویه امیکرون مسری تر از دلتا کرونا است.

جامعه امیکرون واکسن گریز است/ ۳۰ جهش همزمان در واریانت جدید

 مسعود مردانی عضو کمیته علمی کشوری کرونا اظهار کرد: واریانت جدید ویروس کرونا در آفریقای جنوبی شناسایی شده که سرعت انتشار آن چندین برابر جهش دلتا است.

او ادامه داد: واریانت جدید امیکرون این قابلیت را دارد که ۳۰ جهش همزمان را با سرعت انتشار بالا داشته باشد و این جهش سبب شده تا مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی تحت تاثیر منفی این واریانت جدید قرار بگیرد به طوری که هر بشکه نفت به یکباره در حدود ده دلار کاهش قیمت پیدا کرده است.

مردانی بیان کرد: واریانت جدید امیکرون واکسن گریز است و افرادی که بیماری کرونا را گرفته و بهبود پیدا کرده اند و در بدن شان آنتی بادی ناشی از کرونا وجود دارد یا افراد واکسینه شده احتمال ابتلا به بیماری کرونا با سویه امیکرون را خواهند داشت.

عضو کمیته علمی کرونا بیان کرد: با بررسی های انجام گرفته شده محققان دریافتند که سویه جدید امیکرون از قدرت انتقال بسیار بالاتری نسبت به جهش دلتا دارد.مسافرانی که از کشورهای آلوده به سویه جدید کرونا مانند آفریقای حنوبی،بلژیک ،بتسوانا و امارات به ایران می آیند حتی با داشتن تست منفی رپید به قرنطینه منتقل می‌شوند و بعد از منفی شدن تست پی سی آر آنها از قرنطینه خارج خواهند شد.

او اضافه کرد: باید توجه کرد که حتی افراد بدون علامت نیز باید در فرودگاه قرنطینه و بعد از منفی شدن تست از فرودگاه خارج شوند.

مردانی گفت: سازمان جهانی بهداشت طی دو هفته آینده نتایج بررسی های خود را در زمینه واریانت جدید امیکرون اعلام و در اختیار کشورها قرار می دهد. باید مراودات با کشورهای آلوده به تاخیر بیفتد.

او افزود: خوشبختانه اقدامات اولیه لازم برای قرنطینه در فرودگاه‌ها انجام شده است و ستاد ملی کرونا اقدامات لازم را در این زمینه ابلاغ خواهد کرد. 

او افزود: افراد باید واکسیناسیون خود را تکمیل کنند و افراد بالای ۶۰سال نیز برای تزریق دز سوم واکسن خود اقدام کنند‌.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر