|
کدخبر: 226667

ورود امیکرون به ایران محتمل است

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: با توجه به اینکه ورود ویروس اومیکرون در تعدادی از کشورهای همسایه گزارش شده، ورود این ویروس در روزهای آینده به ایران محتمل است اما هنوز شواهد مستند و تایید آزمایشگاهی مبتنی بر توالی‌یابی این ویروس در ایران گزارش نشده است.

جامعه ورود امیکرون به ایران محتمل است

 علیرضا زالی روز یکشنبه در پاسخ به این سوال که آیا امیکرن به ایران وارد شده است یا خیر اظهار داشت:

وی افزود: البته دوستان در همه دانشگاه های علوم پزشکی کشور در حال رصد و دیده بانی موارد ابتلا هستند، اما به دلیل مشابهت علائم بالینی اومیکرون با فرم های کلاسیک کرونا، احتمال ابتلا وجود دارد که باید مراقبت های لازم و بیشتری در این خصوص صورت گیرد.

زالی در عین حال گفت: تاکنون چندین مورد که در سطح کشور مشکوک به اومیکرون بوده، به مراجع آزمایشگاه های سلامت ذیصلاح ارسال شده اما تا این لحظه تایید قطعی نشده است.

وی با تاکید بر اینکه، ویروس مرز نمی شناسد و اومیکرون در تعدادی از کشورهای منطقه شامل بحرین، امارات، قطر، کویت و حتی در پاکستان و ترکیه گزارش شده است، گفت: بنابراین ورود اومیکرون به کشور تقریبا می تواند در روزهای آینده محتمل باشد و ما باید هوشیار باشیم.

محققان آفریقای جنوبی گونه‌ای جدید از ویروس کرونا را شناسایی کردند که با عنوان B.۱.۱.۵۲۹ شناخته می‌شود و دارای جهش‌های چندگانه است. سازمان بهداشت جهانی، این گونه جدید را به عنوان یک گونه نگران کننده معرفی و بر اساس ترتیب الفبای یونانی، آن را اومیکرون نام‌گذاری کرده است.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر