|
کدخبر: 209323

انتقاد یک نماینده مجلس از چادر پوشیدن مردان!

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به موضوع تکدی‌گری در بسیاری از موارد برای اینکه رنج سنی، وضعیت جسمی پوشیده شود، مردانی هستند که چادر می‌پوشند و این بزرگترین معضل در راستای فرهنگ چادر است.

جامعه انتقاد یک نماینده مجلس از چادر پوشیدن مردان!

حکیمه غفوری در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز با موضوع بررسی موضوع تکدی‌گری زنان در سطح شهر تبریز اظهار داشت: گاهی در سطح شهر شاهد حضور تکدی‌گران هستیم، اما گاهی نیز این افراد توسط نهادهای مسوول جمع‌آوری می‌شوند.

وی گفت: در بسیاری از موارد برای اینکه رنج سنی، وضعیت جسمی پوشیده شود، مردانی هستند که چادر می‌پوشند و این بزرگترین معضل در راستای فرهنگ چادر شب است.

غفوری تصریح کرد: باید با تکدی‌گری مقابله کرد اما برخوردها نباید قهری باشد و باید زیر بنایی به معضلات رسیدگی شود.

طرح پروانه در تبریز

سیدکاظم زعفرانچیلر دیگر عضو شورای شهر تبریز نیز گفت: در برخی شهرهای کشورهای پیشرفته همچون نیویورک موسسه‌های خیریه توسط شهرداری دعوت شده‌اند و درخواست ایجاد موسسه خیریه با حمایت شهرداری کرده است.

وی اضافه کرد: ما می‌توانیم طرحی با اسم طرح پروانه مطرح کنیم، به یاد پروفسور پروانه وثوق، معروف به مادر ترزا ایران است که خدمات ارزشمندی ارائه کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز افزود: باید کلیات را مطرح کنیم و نسبت به طرح، خیریه‌ها شناسایی شود و سپس ما در کنار آنها باشیم.

وی متذکر شد: بهزیستی، معاونت اجتماعی ناجا و … در یک چارچوب، طرحی پخته را  پی‌ریزی کنند.

مردم پول ندهند مشکل حل می‌شود

روح‌الله دهقان‌نژاد دیگر عضو شورای شهر تبریز نیز بیان داشت: در گذشته با شناسایی افراد متکدی، متوجه وضعیت مناسب مالی بسیاری از آنها می‌شدیم.

وی اضافه کرد: در تبریز برخی متکدیان ساماندهی شده گروهی هستند و برخی واقعا از سر ناچاری تکدی‌گری می‌کنند.

دهقان‌نژاد با اشاره به اینکه بیش از هر چیز باید بیشتر مردم را در حوزه فرهنگ متقاعد کنیم که اگر پول ندهند این اقدامات اثرگذاری دارد.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: باید با راهکارهای فرهنگی اقدام کنیم و سپس ساماندهی انجام دهیم.

جلوه زنانه شدن فقر / متکدیان حرفه‌ای

روح‌الله رشیدی عضو شورای تبریز یادآور شد: تکدی‌گری در شهر ما به شکل خاصی جلوه داده می‌شود و برخی از خانم‌ها که دستفروشی می‌کنند که نمونه‌ای از جلوه زنانه شدن فقر هستند.

وی گفت: اگر به این خانم‌ها بتوانیم مکان مناسبی برای کار بدهیم، می‌شود گفت، کاری کرده‌ایم و در مقابل زنانه شدن فقر ایستاده‌ایم.

رشیدی با تاکید براینکه تمام متکدیان فقیر نیستند،  اذعان داشت: برخی از تکدی‌گران، به‌صورت حرفه‌ای این کار را انجام می‌دهند و عده کمی برای رهایی از فقر به این کار روی آورده‌اند.

وی ادامه داد: مسوول رفع فقر حاکمیت است و نهادهای مردمی کمک جانبی می‌کنند و نباید از دولت سلب مسوولیت شود.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر