|
کدخبر: 205113

انجام نمونه گیری از زائران در مرز مهران

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۱۲ هزار و ۲۸۳ نفر از زائران اربعین در مرز مهران از ۲۸ شهریور تا هفتم مهر ماه نمونه گیری کرونا شده است.

جمیل صادقی فر اظهار داشت: ۱۵۱ نیروی بیماریابی و مراقبت مرزی در مهران حضور دارند که به صورت ۲۴ ساعته به ارائه خدمات بیماریابی، نمونه گیری و آموزش های لازم با محوریت بیماری کرونا مشغول هستند.

وی افزود: این نیروها مربوط به حوزه بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام و شبکه های بهداشتی درمانی تابعه، نیروهای مسلح (سپاه، ناجا و ارتش)، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و دانشگاه علوم پزشکی همدان و هلال احمر هستند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام در خصوص آخرین آمار بازگشت زائران از مرز مهران در حوزه بهداشت گفت: علاوه بر کرونا، در مورد بیماری هایی از جمله آنفلوآنزا، التور، سایر بیماری های گوارشی و مسمومیت ها نیز نمونه گیری و بیماریابی لازم در دستور کار مراقبین سلامت پایانه مرزی است.

صادقی فر با بیان اینکه خدمات نیروهای بهداشتی بدون وقفه به صورت شبانه روزی و در سه شیفت در دست انجام است، تاکید کرد: تا خروج آخرین زائر، مراقبت های سلامت در پایانه مرزی بر اساس نظام مراقبت سندرومیک ادامه خواهد داشت.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها