|
کدخبر: 204758

آخرین وضعیت بازگشت زائران اربعین به کشور

رییس کمیته بهداشت و درمان اربعین با اشاره به راه‌اندازی بیمارستان مرز شلمچه و انجام تست کرونا از زائران اربعین گفت: ظرفیت بیمارستان‌های تهران علاوه بر ظرفیت‌های قبلی جهت خدمت رسانی بیشتر به زائران افزایش یافته است.

پیمان صابریان رییس کمیته بهداشت و درمان اربعین، درباره مجموعه اقدامات انجام گرفته جهت خدمت رسانی به زائران طی شبانه روز گذشته اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۵ پایگاه سیار و ثابت اورژانس ارائه دهنده خدمات اربعین در خاک ایران و ۱۰ درمانگاه ثابت و بیمارستان صحرایی فعال بوده است.

وی افزود: در این مدت ۵۶۶ مصدوم و حادثه دیده گزارش شده که ۱۴۶ مراجعه و اعزام به مراکز درمانی صورت گرفته است و ۴۲۰ مصدوم و حادثه دیده به صورت سرپایی درمان شده اند، همچنین متاسفانه ۵ نفر از مصدومان و حادثه دیدگان جان خود را از دست داده‌اند.

رییس کمیته بهداشت و درمان اربعین ادامه داد: طی شبانه روز گذشته ۲۱ مورد بستری در مراکز درمانی ثبت شده و در این مدت ۴۶۸ نیروی متخصص، پزشک و کادر درمانی فعال بوده و ۱۰۰ دستگاه آمبولانس اورژانس و ۱۳ دستگاه اتوبوس آمبولانس اورژانس ارائه دهنده خدمات اربعین در خاک ایران همچنین ۱۰ فروند هواپیمای اورژانس و بالگرد نیز به کارگیری شده است.

صابریان بیان داشت: همچنین ۳۸۰۰ آموزش چهره به چهره پزشکی طی شبانه روز گذشته انجام شده و ۱۱ هزار و ۴۰۰ ماسک یکبار مصرف میان زائران توزیع شده است.

وی اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳ هزار و ۸۰۰ نفر تردد در مرز مهران انجام گرفته که از این تعداد ۲۰۰ نفر غیر ایرانی و ۳۶۰۰ ایرانی بوده‌اند. البته در بررسی‌های به عمل آمده تا کنون تست‌های مربوط به بیماری‌های سل، مالاریا، التور و تست کووید ۱۹ منفی گزارش شده است.

رییس کمیته بهداشت و درمان اربعین از راه‌اندازی بیمارستان مرز شلمچه با ۳۰ تخت و بخش‌های مجزای زنان و مردان خبر داد و گفت: انجام فعالیت‌های حوزه سلامت محیط شامل کلرسنجی آب آشامیدنی، کلرزنی منابع آب، نظارت اصلاح سیستم آبرسانی و پساب صورت گرفته است.

صابریان گفت: همچنین پیش‌بینی محل مناسب برای اسکان و قرنطینه زوار کرونا مثبت در نقاط مرزی انجام گرفته و انتقال افراد تست مثبت کرونا به مکان‌های قرنطینه صورت می‌گیرد.

وی از افزایش آمادگی در سالن ترانزیت پایانه‌ها جهت پذیرش مصدومین خبر داد و گفت: استقرار و افزایش نیروهای بهداشتی و درمانی در مرزهای مهران، شلمچه و چذابه با همکاری نیروهای بهداشتی و درمانی ارتش، سپاه، ناجا و بسیج تداوم یافته است.

صابریان خاطر نشان کرد: همچنین ظرفیت بیمارستان‌های تهران شامل بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص)، بیمارستان لولاگر، فیروزآبادی، شهدای هفت تیر، شهدای یافت آباد و فیروزگر علاوه بر ظرفیت‌های قبلی افزایش یافته است.

رییس کمیته بهداشت و درمان با اشاره به تدوین سند پیام آموزشی ویژه سلامت در اربعین بیان داشت: آموزش به خادمین موکب‌ها و زائرین انجام گرفته و کتابچه آموزشی سلامت در اربعین با همکاری ۱۰ سازمان، مرکز، دانشگاه و معاونت‌های مرتبط تهیه شده است.

 

منبع: فارس

ارسال نظر