|
کدخبر: 199878

شرایط تدریس فرانسوی و آلمانی به پایه هفتم از مهر امسال

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت:از مهر امسال شاهد اجرای آزمایشی دروس آلمانی و فرانسوی در کنار زبان انگلیسی در پایه هفتم خواهیم بود که دانش‌آموزان با توجه به علایق خود می‌توانند یکی از این زبان‌ها را انتخاب کنند.

جامعه شرایط تدریس فرانسوی و آلمانی به پایه هفتم از مهر امسال

 حسن ملکی در نشست با رسانه‌ها اظهار کرد: در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ حدود ۱۰ درصد عناوین درسی را بر پایه راهنماهای برنامه درسی نوین که براساس اسناد تحول بنیادین تدوین شده است، تولید خواهیم کرد.

وی درباره برنامه‌ریزی درسی دوره پیش دبستانی گفت: راهنمای برنامه درسی خاص این دوره برای مهدکودک خانواده محور است و برای سه سال دوم که شامل پیش‌دبستانی است، محتوای سازمان‌ها و مراکز گوناگون را در قالب یک فراخوان بررسی کردیم و در جلسات هم‌اندیشی با آنها این محتواها را به ملاک و معیار الگوی برنامه‌ریزی درسی پیش‌دبستانی نزدیک کردیم، هفت بسته تربیت و یادگیری خاص دوره پیش‌دبستانی آماده شده است که به سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک ارائه خواهد شد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی درباره برنامه آموزش‌های غیرحضوری ویژه شرایط کرونا، بیان کرد: بخشی از آموزش‌ها در دوره کرونا ناچاراً مجازی خواهد بود و این سازمان برنامه درسی متناسب با شرایط کرونا که زمان آموزش محدود است و نقش والدین به مربی و معلم تبدیل می‌شود را تولید می‌کند. این برنامه طراحی شده و درمرحله تدوین نهایی قرار دارد که طی روزهای آینده به استان‌ها ابلاغ می‌شود همچنین آموزش معلمان برای آماده شدن به منظور تدریس غیرحضوری انجام خواهد شد.

ارائه زبان آلمانی و فرانسوی در پایه هفتم از مهر امسال

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از انتقال درس آمادگی دفاعی از پایه ۱۲ به پایه ۱۰ در ۶ رشته جدید شاخه کاردانش خبر داد و گفت: همچنین از مهر امسال شاهد اجرای آزمایشی دروس آلمانی و فرانسوی در کنار زبان انگلیسی در پایه هفتم خواهیم بود که دانش‌آموزان با توجه به علایق خود می‌توانند یکی از این زبان‌ها را انتخاب کنند.

ملکی ادامه داد: باید به سمت تامین معلمان مناسب برای آموزش زبان‌های آلمانی و فرانسوی برویم و هم‌‌اکنون در این زمینه محدودیت داریم و شرایط برای تربیت معلمان فراهم نشده است.

وی با اشاره به اجرای رویکرد چند تالیفی کتاب‌های درسی بیان کرد: امسال در کنار کتاب زبان انگلیسی موجود کتاب مجزایی توسط گروه دیگری تالیف شده است که به صورت آزمایشی ارائه می‌شود و پیش از این برای کتاب مدیریت و آداب زندگی سیاست چند تالیفی را اجرا کرده بودیم.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها