|
کدخبر: 193222

برای تزریق دز دوم این واکسن ها،منتظر بمانید!

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان این‌که تحویل واکسن اسپوتنیک و استرازنکا در هفته جاری انجام نشده است، گفت: تمامی افرادی که زمان تزریق دوز دوم آن‌ها با این نوع واکسن‌ها فرا رسیده است، به مراکز بهداشت مراجعه نکرده و منتظر اطلاع رسانی در هفته‌های آتی باشند.

جامعه برای تزریق دز دوم این واکسن ها،منتظر بمانید!

عباسعلی درستی روز سه شنبه در گفت‌وگویی خاطرنشان کرد: حد فاصل تزریق دوز دوم واکسن اسپوتنیک تا سه ماه پس از تزریق دوز اول و واکسن استرازنکا نیز تا شش ماه پس از تزریق دوز اول است، از این رو از لحاظ علمی جای هیچ نگرانی نیست و ما هنوز وقت برای تامین این واکسن‌ها داریم.

وی با اشاره به مشکل تامین واکسن کرونا در برخی شهرستان‌های آذربایجان شرقی به خصوص تبریز در روز گذشته، اظهار کرد: با توجه به این‌که مدیریت سامانه واکسیناسیون و نوبت دهی به صورت استانی انجام نمی‌شود، نبود واکسن در روز دوشنبه به صورت کامل اطلاع رسانی نشده بود و به همین دلیل برخی از افراد بدون اطلاع از نبود واکسن به مراکز بهداشت مراجعه کردند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز ضمن عذرخواهی از شرایط به وجود آمده، وضعیت عدم تامین واکسن و مدیریت نوبت دهی سامانه را مربوط به تهران و وزارت بهداشت دانست و افزود: محموله جدید واکسن کرونا روز دوشنبه به دست ما رسیده و قرار است از روز سه شنبه در مراکز بهداشت استان، تزریق واکسن کرونا تداوم داشته باشد.

درستی گفت: آخرین محموله دریافتی واکسن کرونا تا روز تاسوعا کفاف می کند و از طرفی مقرر شده تا محموله جدید در روز تاسوعا و یا روز بعد عاشورا تامین شود که اگر واکسن‌ها پیش از عاشورا به دستمان برسد، در این روز نیز تزریق واکسن خواهیم داشت وگرنه به احتمال زیاد، واکسن در روز عاشورا در سطح استان تزریق نمی‌شود.

تاکنون بیش از ۶۰۰ هزار نفر از واجدین شرایط در آذربایجان شرقی واکسن کرونا دریافت کرده اند.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها