|
کدخبر: 192349

نشانه های بروز کرونای خفیف بعد از تزریق واکسن

یک پزشک روس از عوارضی که ممکن است فرد واکسن زده در صورت ابتلا به کرونا با آن روبرو شود، سخن گفت.

جامعه نشانه های بروز کرونای خفیف بعد از تزریق واکسن

به نقل از خبرگزاری ریانووستی، یک پزشک روس در سخنانی به شرح عوارض احتمالی پرداخت که ممکن است فردی که واکسن کرونا را تزریق کرده، در صورت ابتلا به کرونا با آن روبرو شود.

دکتر جیورجی سابیگو، متخصص داخلی در روسیه اعلام کرد ابتلا به ویروس کرونا پس از واکسیناسیون، امکان پذیر است اما باید توجه داشت که سیر بیماری شدید نخواهد بود.

او در مصاحبه با رادیو اسپوتنیک بیان کرد: واکسیناسیون احتمال ابتلا به ویروس کرونا را تا حد زیادی کاهش می‌دهد اما این تضمین ۱۰۰ درصد نخواهد بود. باید توجه داشت در صورت تزریق واکسن، عوارض کرونا خفیف خواهد بود.

این متخصص داخلی سپس در شرح علائم کرونای خفیفی که فرد واکسن زده ممکن است با آن روبرو شود، گفت: این علائم شبیه سرماخوردگی است مانند سرفه، گلودرد، افزایش دمای بدن به بالای ۳۸ درجه، درد عضلانی، ضعف. حتی ممکن است در برخی از افراد کمی تنگی تفس وجود داشته باشد.

او در ادامه علائم شکل حاد بیماری در افرادی که واکسن کرونا را نزده اند، به این شرح اعلام کرد: تنگی نفس شدید حتی با کوچکترین تحرک بدنی، تا جایی که این تنگی نفس به هنگام استراحت وجود داشته باشد، ایجاد مشکل در مغز به شکلی که تفکر وی را مختل می‌کند (به همراه ضعف شدید و درجه حرارت بدن بالای ۳۹ درجه)، اما باید توجه داشت افراد مسن و اشخاصی که از بیماری‌های مزمن مانند دیابت، چاقی و یا بیماری‌های مربوط به ایمنی بدن رنج می‌برند، بیشتر در معرض ابتلا به شکل حاد کرونا هستند.

این متخصص داخلی گفت: شدت روند بیماری حتی پس از دریافت دوز نخست واکسن کاهش می‌یابد و دو هفته بعد از زدن دوز نخست، تا حدودی ایمنی در برابر این ویروس ایجاد می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها