|
کدخبر: 189505

ایثارگران با هر مدرکی استخدام می شوند

سازمان اداری و استخدامی کشور امروز بخشنامه ای را به همه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد که طبق آن، ایثارگران می‌توانند ولو بدون داشتن مدرک تحصیلی دیپلم و پایین‌تر از آن به استخدام رسمی دولت دربیایند.

جامعه ایثارگران با هر مدرکی استخدام می شوند

بخشنامه ای که امروز با امضای جمشید انصاری رییس سازمان اداری و استخدامی کشور و با شماره ۲۴۲۳۲ مورخ ۱۴۰۰/۵/۹ منتشر شد به دستگاه های اجرایی تکلیف کرده است در صورتی که شخصی مشمول قانون حمایت از ایثارگران باشد ولو اینکه دارای مدرک تحصیلی دیپلم نباشد، می تواند به استخدام رسمی دستگاه دولتی دربیاید.

در شرایطی که جوانان تحصیل کرده با مدارک دانشگاهی معتبر در انتظار استخدام یا یافتن شغل هستند، این بخشنامه «تبعیض مثبت» زیادی برای ایثارگرانی که دارای تحصیلات دانشگاهی نیستند یا حتی دیپلم (مدرک پایان تحصیلات متوسطه) ندارند ایجاد می‌کند. زیرا از یک سو چنین اشخاصی به دلیل نداشتن مدارک تحصیلی، قادر به حضور در آزمون استخدامی نیستند و از سوی دیگر ساز و کار مشخصی برای رقابت داوطلبان تصدی این مشاغل با دیگر وجود ندارد. فقط در بخشنامه عنوان شده که تنها ایثارگران امکان حضور در شغل مصرح در این بخشنامه را دارند.

تبعیض مثبت،تخصیص سهمیه یا تبعیض جبرانی به معنی در پیش‌گرفتن سیاست و روشی برای اصلاح رویه‌های تبعیض‌آمیز در برابر اقلیت‌های نژادی، زنان، از کارافتادگان و سایر گروه‌هایی است که در طول تاریخ، از برخی یا بسیاری مزیت‌های اجتماعی بی‌بهره مانده‌اند.

در این بخشنامه عنوان شده ایثارگران مشمول بند «د» تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ که دارای گواهینامه دیپلم و یا پایین تر در کلیه رشته های تحصیلی هستند می توانند به عنوان متصدی خدمات عمومی، به استخدام دولتی دربیایند.

بند «د» از تبصره ۲۰ قانون بودجه ۱۴۰۰ می گوید: در راستای اجرای بند (ذ) ماده (۸۷) قانون برنامه ششم توسعه، ‌دستگاه‌های مشمول ماده (۲) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مکلفند، نسبت به استخدام و نیز تبدیل وضعیت استخدامی کلیه‌ی مشمولان ماده (۲۱) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران که با عناوین مختلف در ‌دستگاه‌های موضوع قانون مذکور شاغل هستند و رابطه شغلی آنها به صورت پیمانی، قرارداد انجام کار معین یا شرکتی می‌باشد و یا از محل اعتبارات جاری و تبصره ماده (۳۲) و ماده (۱۷) قانون مدیریت خدمات کشوری و اعتبارات طرح‌های عمرانی و یا سایر عناوین از جمله حاکمیتی و تصدی‌گری موضوع بندهای (الف) و (ب) ماده (۴۵) قانون مدیریت خدمات کشوری خدمت نموده و یا می‌نمایند با طی مراحل گزینش با رعایت تبصره (۲) بند (و) ماده (۴۴) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۸۹/۱۰/۱۵ به صورت استخدام رسمی اقدام نمایند.

بخشنامه‌ای برای ایثارگران: با هر سوادی استخدام شوند

بخشنامه‌ای برای ایثارگران: با هر سوادی استخدام شوند

 

منبع: خبر آنلاین

ارسال نظر