|
کدخبر: 188168

جزئیات جدیدی از آزمون استخدامی آموزش و پرورش

آزمون داخلی آموزشیاران و آموزش دهندگان مستمر نهضت سوادآموزی، مدرسین طرح امین و معلمان قرآنی اول مرداد برگزار شد اما تعدادی از داوطلبان نسبت به سختی سؤالات و برگزاری آزمون در شرایط کرونایی شدید، گلایه‌مند هستند.

آموزشی جزئیات جدیدی از آزمون استخدامی آموزش و پرورش

 آزمون داخلی آموزشیاران و آموزش دهندگان مستمر نهضت سوادآموزی، مدرسین طرح امین و معلمان قرآنی برای استخدام در آموزش و پرورش به رغم تمام گلایه‌ها و اعتراض‌های مشمولان مبنی بر قرار گرفتن در موج پنجم کرونا و روند صعودی مبتلایان به کرونا در اولین روز مرداد امسال برگزار شد.

بعد از برگزاری آزمون، برخی داوطلبان با چشمانی گریان، حوزه امتحانی را ترک می‌کردند و عنوان داشتند که آزمون بسیار سخت برگزار شده است.

سؤالات خیلی دشوار بود

مشمولان آزمون استخدامی اول مرداد، نسبت به سختی سؤالات تا حدی گلایه‌مند هستند که درخواست دارند نمره کف قبولی را آموزش و پرورش تغییر دهد؛ در غیر این صورت آنها نمره قبولی را نخواهند گرفت.

یکی از این داوطلبان به خبرنگار فارس گفت: سؤالات خیلی دشوار بود و اصلا قابل فهم نبود و این در حالیست که در این مدت خیلی درس خوانده بودیم اما روز آزمون، سؤالات هر درسی را می‌دیدم، شوکه می‌شدم.

داوطلب دیگری اظهار کرد: سؤالات آزمون خیلی سخت بود و خارج از منابع طراحی شده بود؛ چرا ما را اذیت می‌کنند، اگر واقعا نمی‌خواهند استخدام کنند، بگویند؛ چرا آزمون سخت می‌گیرند.

یکی دیگر از داوطلبان گفت: ماسک زدن، محیط گرم و دور بودن محل برگزاری آزمون از منزل باعث عدم تمرکز شده بود و همچنین سخت بودن و مفهومی بودن سؤالات مزید برعلت شد تا نتوانیم به خوبی به سؤالات پاسخ بدهیم‌.

وی افزود: سؤالات آزمون به قدری سخت بود که حتی یک نفر هم با لبخند از جلسه خارج نشد.

افرادی که بتوانند ۵۰ درصد نمره را کسب کنند، به مرحله بعدی استخدام می‌روند

 مصطفی اسدی معاون سواد آموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به برگزاری آزمون داخلی آموزشیاران و آموزش‌دهندگان مستمر(۲نفر و بالاتر) نهضت سوادآموزی قبل از سال ۱۳۹۲، اظهار کرد: ۱۰۶۵ آموزشیار نهضت سواد آموزی در سطح استان خراسان رضوی در سه شهرستان مشهد،کاشمر و سبزوار با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در این آزمون شرکت کردند.

وی افزود: افرادی که بتوانند ۵۰ درصد نمره را کسب کنند، پس از طی مراحل گزینش و گذراندن دوره یک ساله مهارت‌های معلمی در دانشگاه فرهنگیان به استخدام آموزش و پرورش درخواهند آمد.

 احمد اسکندری نسب  مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: این آزمون با حضور ۱۰۰۹ داوطلب در کرمان برگزار شد که از این تعداد ۱۲۸ نفر مرد و  ۸۸۱ نفر زن هستند.

وی ادامه داد: این آزمون با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی در شهرستان های کرمان، جیرفت و بم برگزار شد و نتایج آزمون از طریق پروفایل شخصی داوطلبان اطلاع رسانی می‌شود.

نتایج اولیه آزمون اواسط مرداد سال‌ جاری اعلام می‌شود

عیسی سهرابی سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان اظهار کرد: این آزمون در ۳ شهرستان خرم آباد، بروجرد و کوهدشت با حضور ۱۲۶۲ شرکت کننده برگزار شد و البته علاوه بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در حوزه‌های امتحانی، ناظران و نمایندگان آموزش و پرورش با حضور در حوزه‌های آزمون بر فرآیند برگزاری آن نظارت کردند.

وی با اشاره به اینکه مجری برگزاری آزمون جهاد دانشگاهی است، گفت: نتایج اولیه آزمون اواسط مرداد سال‌ جاری اعلام می‌شود و  پذیرفته شدگان بعد از  طی یک دوره آموزشی یکساله در دانشگاه فرهنگیان  بر اساس نیاز در آموزش و پرورش به کارگیری خواهند شد.

در خصوص گلایه‌های داوطلبان به سراغ شاپور محمدزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی رفتیم که البته وی روز جمعه از آزمون هم بازدید کرده بود؛ محمدزاده درباره سؤالات به خبرنگار فارس گفت: در این خصوص، شخصا از تعدادی از داوطلبان سؤال کردم؛ برخی از داوطلبان عنوان می‌کردند که سؤالات سخت است و عده‌ای هم می‌گفتند سخت نیست.

وی در پاسخ به پرسش دیگر مبنی بر اینکه برخی می‌گفتند سؤالات خارج از منابع آزمون بوده است، افزود: مجری برگزاری آزمون، جهاد دانشگاهی است.

محمدزاده درباره اعلام نتایج آزمون گفت: آنطور که از مسؤولان جهاد دانشگاهی شنیدیم حداکثر تا 3 هفته آینده اعلام می‌شود.

به گزارش فارس، موضوع سؤالات آزمون و گلایه داوطلبان را با مسؤولان آموزش و پرورش مطرح خواهیم کرد تا ببینیم چقدر این موضوع صحت دارد؟ و در این خصوص پاسخگویی مناسبی به داوطلبان داده شود.

منبع: فارس
  • ناشناس ارسالی در

    سلام با این آزمون با این دشواری فقط میخواستن ما را عذاب بدن نمیخان استخدام کنن از همون اول میگفتن آموزش و پرورش در حق ما که عمرمون گذاشتیم چه تخفیفی قایل فقط خواهشاً بیشتر از این ما وخانوادههامون رو اذیت نکنید لااقل کمترین کارتون اینه که حد نصاب بیارید پایین

  • ناشناس ارسالی در

    آقای حاجی میرزایی مگه معلمان مدارس غیر ا نتفاعی روستاهای شهرستان ملکان استان آذرب ایجان شرقی از سال 91به بعد مشغول هستند ه م تجربه و بیمه دارند آدم نیستند،چرا به ق شر زحمتکش معلم ارزش قائل نیستید،چرا جذب نمیکنید،
    فقط فقط فقط این دنیا نیست که خیانت میکنید و دنیا دیگه جواب باید پ س بدید

  • ناشناس ارسالی در

    آزمون خیلی سخت بود .اصلا از منابعی که
    گفته بودید نیومده بود .خیلی اذیتمون کردید.

    خدا رو در نظ ر بگیرید آزمون حق نهضتی ها

    نبود باید بدونه آزمون ما رسمی میشدیم

    تورو خدا هممونو قبول کنید .وگ رنه آه هزاران

    زجر کشیده و م ظلوم پشتتونه بعد از امتحان

    همه گریه کردن و حالشون خیلی بد بود.

    انگار عزیزشونو از دست داده بو دن مسئولین

    محترم لطفاً رسید گی کنید.به خاطر خون پاک

    شهی دان حق مارو به هممون برگردونید.

  • ناشناس ارسالی در

    باسلام خانم معلمین که فارغ التحصیل دانشگاه هستند در رشته آموزش پيش دبستانی هستند هم اکنون در مدارس ابتدایی غیر انتفاعی مناطق محروم مشغول تدریس هستند و کار عملی انجام دادن کوله‌باری از تجربه دارند به امید استخدام در آموزش‌وپرورش وپرورش با حقوق کم و بیمه نصف نیم بدون هیچ گونه نظارتی و قراردادهای سوری بخاطر ترس از بیکار شدن مجبورند که سکوت کنند ظلم به این قشر محروم نکنید با استخدام این جوانان خدمت بزرگی به این جامعه فرهنگی کنید وهیچگونه امتیازی ندارند

  • عقیلی ارسالی در

    شیوه طراحی سوالات مبهم،گنگ و نوع طراحی اون به عصر حجر بر می گشت.
    یک آب خنک سر جلسه ندادند.
    هدف استخدام نیست هدف بازی سیاسی است برای بالا بردن سطح (تعداد)ازمون های استخدامی ،گفته بشه ما این مقدار آزمون استخدامی داشتیم


  • سمیه ارسالی در

    سوالات آزمون داخلی واقعا سخت بودن

  • مریم ارسالی در

    سوالات آزمون داخلی واقعا سخت بودن خیلی خ یلی

  • ناشناس ارسالی در

    با سلام واقعا سوال ها خیلی سخت نزدیک به هم تشخیص درست و غلط بودن واقعا سخت بود
    خدا رو خوش نمیاد بعد از این همه زحمت ما رو قبول نکنید حداقل ملاک قبولی رو بیارید

  • احمد ارسالی در

    اینا همش بهونه هست،هر کس خوب مطالعه و بر نامه ریزی داشته باشه، به راحتی آزمون رو قبول میشه

    • ناشناس ارسالی در

      اره هرکس وقت کافی داشته باشه اره ولی معل مین قران وطرح امین همش سه هفته وقت داشتن حدنصابشون باید بیاد پایین

  • ناشناس ارسالی در

    با سلام سوالات سخت و مفهومی بود، زمان آز مون هم کم بود، لطفاً حد نصاب پایین بیاور ید.

ارسال نظر